geen toegang cd, wil alleen afspelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

nanders

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 mei 2013
Berichten
4
Mijn os is Vista home premium.

Ik heb een originele cd waarop een audio en een pdf bestand.
De cd speelt alleen automatisch het audio bestand maar het pdf bestand kan ik niet bereiken.

Als ik via mijn 'computer' de cd inhoud wil opvragen krijg ik de melding
"Er is voor deze bewerking geen programma aan het opgegeven bestand gekoppeld. Maak een koppeling via het onderdeel Koppelingen instellen van het Configuratiescherm.".
Echter is dit onderdeel "Koppelingen instellen" nergens in het configuratiescherm te vinden.

(Ooit, met xp, heb ik wel toegang kunnen krijgen maar ben helaas het bestand kwijtgecrashed.)

Nu meen ik dat er een mogelijkheid is om de autostart te blokkeren door tijdens drive start een of andere toets in te drukken. Welke?
Maar dan is nog de vraag of ik niet alsnog die vreemde "Koppeling instellen" melding krijg.
Waar vind ik die instelmogelijkheid?
 
Misschien domme vraag maar heb je wel een PDF-reader geïnstalleerd op je Vista-pc (zoals Adobe Reader)? Als er een PDF-reader op zit is het bestandstype '.pdf' daar automatisch aan gekoppeld (als het goed is).
 
Laatst bewerkt:
Hoi nanders,

Misschien heb je geprobeerd door middel van dubbelklikken de cd te openen, en dan doet hij inderdaad niets.
Als je nu op het icoontje gaat staan met de muis, rechtsklikken en dan openen zou het wel moeten gaan.
 
Rechtsklik gaat inderdaad wel.

Ik zocht nog ff verder:
Als ik de autostart niet afwacht maar direct dubbelklik blijkt dat ook te werken. Dan opent zowel de audio player als het venster met cd inhoud. Alleen als ik eerst laat opstarten en dan de audio player afsluit geeft dubbelklik (via 'mijn computer') het probleem.

Overigens vond ik ook de kortste weg:
tijdens opstarten van de drive de linker shift toets ingedrukt houden.
 
Ok, wij ook weer iets geleerd, zat net te denken, in configuratiescherm kun je automatisch afspelen configureren, of zelfs helemaal uitzetten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan