Internet over stopcontact

Status
Niet open voor verdere reacties.

computernerdje

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2009
Berichten
63
Ik ga eerst even schetsen hoe alles in elkaar zit:

Allereerst, wij hebben een telenetverbinding die dus ook werkt met een modem van telenet die zowel ons internet als een telenet homespot verspreid. Vanaf die modem gaan we naar een soort bakje die in het stopcontact steekt en zo het internet over de stopcontacten zet. Op mijn broers kamer zit er dan weer een bakje om het internetsignaal te scheiden van de 230V. Daarop is een router (TP-link) aangesloten om het signaal opnieuw draadloos te verspreiden. Ook takt hij af naar zijn tv en playstation vanaf de router. Op mijn kamer zit opniew zo'n bakje die rechtstreeks naar mijn xbox leidt.

Nu is het probleem:
Dit heeft enkele weken gewerkt, maar nu krijgen we enkel nog een beperkt signaal van de tweede router, en op mijn kamer ontvang ik het internet niet meer. We hebben al gezocht naar het probleem, maar vinden niks waardoor dit zo plots niet meer zou werken. Als we een internetbakje beneden in het stopcontact steken, werkt dit wel, dus hij zet zijn signaal wel nog steeds op de stopcontacten
 
Soms helpt het om de router(s) uit te zetten, dan minstens 1 minuut wachten en dan weer aan te zetten.
Dan kost het vaak nog wat tijd voordat het internet signaal weer up is (afhankelijk van de provider kan dat soms wel tot 30 minuten duren). Dus wel geduld hebben hierbij.:)
 
Al geprobeerd, geen resultaat, toch bedankt
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@computernerdje,

Begrijp ik het goed dat alleen de draadloze verbinding vanaf de 2e router niet goed is ? In dat geval zou je hier met de draadloze instellingen aan de slag moeten door te kijken of het wifi-kanaal anders moet o.i.d.
 
Ik heb net ieder stopcontact in huis uitgeprobeerd. Beneden komt het internet overal door. Vanaf ik naar de bovenverdieping ga, heb ik enkel beperkte verbinding. En aangezien de 2de router op de bovenverdieping staat, zal het daardoor komen dat deze ook maar beperkt signaal uitzend. Wij hebben nochtans niets veranderd aan onze elektriciteit
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@computernerdje,

Het probleem lijkt niet te zitten in de stopcontactverbinding, je namelijk boven wel verbinding via dat kastje. Kijk naar de locatie van router 2 of de instellingen hierin. Je verbinding kan verzwakt worden door de omgeving, vloeren, stalen constucties e.d., door de plek van de router te veranderen zou je dit kunnen verbeteren.
 
oké, nu hebben we al iets. Mijn broer heeft net de tweede router nog eens geprobeerd, en die zend nu goed signaal uit, hij heeft deze wel terug moeten loskoppelen aangezien zijn internet dan ging blokkeren. Nu heb ik internet op 1 stopcontact in mijn kamer, maar het liefst zou ik dat natuurijk bij de xbox zelf willen voorzien. Anders moet ik een kabel door mijn hele kamer leggen. Mijn laptop heeft goede verbinding hiermee, mijn xbox echter wil wel verbinden, maar er is toch enige vertraging
 
Misschien compleet offtopic ...

maar ik ben opzoek naar dit systeem routers en dergelijke beneden, boven enkel een kabel nodig om in een tweede decorder te prikken ?
is deze snelheid dan hoog genoeg om de tweede decorder te "voeden"
heb je misschien een idee waar ik dit kopen kan?
of een benaming dat ik zoeken kan op internet?


alvast bedankt
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan