DVD9 naar DVD5

Status
Niet open voor verdere reacties.

casper221

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2012
Berichten
798
Hoi allen,

Ik heb een DVD9 hier liggen en wil die graag verkleinen/branden naar DVD5 formaat.
Ik heb het al met dvd shrink gedaan, maar dan gaat de kwaliteit echt heel erg naar beneden, heeft een van jullie een oplossing om toch de dvd naar dvd 5 formaat te krijgen en (bijna) geen kwaliteitsverlies te hebben?

Mvg, Casper
 
Dat ik nog met dvd's bezig was gebruikte in DVD-Rebuilder. Deze is geen freeware en doet er heel wat langer over dan DVD-shrink, maar veel betere kwaliteit en je hebt wat meer invloed over welk gedeelte je met de beste kwaliteit wil houden.
 
Ik gaf al aan dat DVD-Rebuilder geen freeware is. Een alternatief zou ik niet weten, mogelijk iemand anders.
 
:) Ik doe dat makkelijk met ConvertXtoDVD ( niet gratis ! ) :thumb:

ay6pdu.jpg
 
:) Na ja als je echt gratis iets wil dan kan je zoiets zeker met DVD Shrink ...:thumb: overal te vinden is !
-------------------

:eek: Oeps ! pas gezien ...nee andere alternatief op dit moment weet ook niet, misschien die van Crash helpt ?
 
Laatst bewerkt:
Ik gaf al aan dat DVD-Rebuilder geen freeware is. Een alternatief zou ik niet weten, mogelijk iemand anders.

Je gaf ook DVD Shrink aan, die gebruik ik er zelf voor en dat werkt perfect.
Snel en helemaal gratis.
 
Ik gaf enkel aan, dat ik DVD-Rebuilder beter vind dan DVD-Shrink. Tevens gaf de topicstarter aan juist voor DVD-Shrink een alternatief te zoeken. :)
 
Ik bedoel ermee dat hij dan waarschijnlijk met de instellingen iets niet in orde heeft.
Met DVD Shrink heb ik nog nooit een dusdanig kwaliteitsverlies gezien dat ik er een ander programma voor zou willen gebruiken.
 
Ik bedoel eigenlijk meer wat je wel of niet meeneemt in de conversie.
Zelf kies ik altijd voor alleen de hoofdfilm met de originele taal als audio en NL ondertiteling.
Het menu laat ik meestal ook intact.
Andere zaken zoals Extras en evt. Unreferenced Material laat ik achterwege.
Zo converteer je het maximale dat je nodig hebt en worden andere zaken niet onnodig mee gecompressed.
 
Ik wil de extra's verwijderen, maar als ik rechtermuisklik doe, kan ik die niet aanklikken. wat nu:(?
 
Hij kan dus schijf D: niet lezen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan