fotogallery frontpage in chrome

Status
Niet open voor verdere reacties.

metalmoments

Gebruiker
Lid geworden
11 mei 2013
Berichten
5
hallo,

Ik heb al enkele jaren een eigen website: www.metalmoments.nl
In Internet Explorer werkt de fotogallery goed, echter in Chrome werkt de gallery anders, hier staan de foto's allen in één rij en moet je voor de laatste foto's eerst helemaal naar rechts schuiven,waardoor je de (vergrote) foto niet meer in het beeld ziet. Beetje lastig uitleggen , maar is dit op te lossen??
 
:confused: Snap ik niet echt wat je bedoel, maar kijk even screenshot bij mij laatste fotos ( bijna alle ! ) kan je zien, plus nog steeds kan je ook vergrote foto nog steeds zien ....;):thumb:
ScreenShot004.jpg
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie. Dit is in chrome? Echter in IE krijg je een kortere rij foto's met links en rechts een driehoekje om te verplaatsen in de gallery en de grotere foto blijft dan ook in het midden.
 
:) YEP ! dat was in Chrome maar hier heb je met laatste foto plus vergrote foto in IE ...:d:thumb:
ScreenShot005.jpg
 
Dat is dus mijn vraag, hoe krijg ik hetzelfde,met die driehoekjes ,in Chrome? Want als je bv Alice Cooper pakt, dat zijn meer foto's, waardoor de vergrote foto uit beeld verdwijnt.
 
Laatst bewerkt:
Misschien, ik zeg het heel voorzichtig, is het een goed idee om eens een ander programma te gebruiken voor het maken van een website. FP levert gewoon geen goede html op waardoor je problemen krijgt met de weergave in andere browsers dan IE. Zo is Firefox al bijna acht jaar mijn standaard browser en als ik daarmee je website bezoek en de fotogalerijen wil bekijken, zie ik bij iedere groep wel de openingsfoto maar geen enkele andere foto. Ze zijn allemaal 'gebroken'. Als bezoeker ben ik dus zo weer vertrokken omdat het niet werkt.
 
bedankt voor je reactie. Dan is de keuze niet moeilijk meer en zal ik je raad opvolgen, het probleem met Firefox wist ik niet eens.
 
Hoi metalmoments,
Ik zal het wat onvoorzichtiger zeggen ;): FrontPage maakt bagger-code, en voor de FrontPage-fotogallery is het bagger in het kwadraat. *)
  • Oorzaken: zie de resultaten van de proefjes in dit en dit topic (de voorbeelden staan inmiddels niet meer online, die moet je maar van me aannemen).
  • De browsers Opera en Safari maken er trouwens net als Firefox en Chrome een rij foto's van die veel breder is dan de schermbreedte.
Wat nu?

  1. Als andere html-editor kan je bv. KompoZer gebruiken: gratis en een stuk beter.
    Die ziet er in de ontwerp-weergave vrijwel hetzelfde uit, dus is makkelijk te gebruiken.
    KompoZer heeft ook een html-weergave, handig om zelf dingen in de code te zetten die niet automatisch met de ontwerp-weergave kunnen.
    - Maar dan heb je nog geen werkende foto-galerij, want die zit niet in KompoZer ingebouwd.

  2. Een foto-gallery die in de buurt komt, is dit Wissellijstje met javascript.
    Zie de broncode voor hoe het gedaan is: met 6 regeltjes javascript en wat css om alles op de juiste plek te krijgen.
    De vormgeving kan ook veranderd worden om de thumbnails bovenaan te zetten en er een langere sliert van te maken (zo breed als de pagina toelaat, en bij smallere schermen automatisch naar een volgende regel).
    Werkt in alle browsers! :)
Met vriendelijke groet,
CSShunter
____________
*) Bij bv. de pagina POWER OF METAL protesteert de html-validator dan ook hevig: 92 Errors, 41 warnings.
En dat terwijl het door de validator gebuikte doctype "html 4.01 Transitional" het meest vergevingsgezind is als het gaat om codes die niet de voorgeschreven (strikte) standaarden volgen.
 
CSShunter, bedankt voor je reactie.Ik ben bang dat ik toch iemand inschakel die er toch iets meer verstand van heeft dan ik. Frontpage is voor een "dummy" nog wel te doen maar als er "gesleuteld" moet worden pas ik liever.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan