Internet radio maken gratis zonder "gedoe" van Buma

Status
Niet open voor verdere reacties.

markpc

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2013
Berichten
93
Ik zou erg graag mijn eigen radio stadion op het internet willen hebben.

Ik ben echter op de hoogte dat je hiervoor moet betalen. Buma/Strema is erg duur om te betalen, vind ik. Maar ik wil toch erg graag muziek en zo uitzenden. Mijn vraag is:

Is er er een gaatje in de wet waardoor ik toch GRATIS kan uitzenden, bv in lagere kwaliteit uitzenden of nummer niet helemaal draaien of zo???

(Ik hoop dat deze vraag in het goede forum staat. Zo niet, graag even melden! Ik kon geen betere plek vinden.)
 
Nee, dit is niet mogelijk..
RadioNomy deed dit voorheen, maar zijn nu gestopt met hun service in Nederland.

Je kunt wel gratis een (legaal) radio-station opzetten op een andere manier, alleen mag je dan geen auteursrechtelijke muziek uitzenden. En geloof me, niemand zit daar op te wachten.
Muziek die niet auteursrechtelijk is beschermd is bijv. een track die jij zelf hebt gemaakt (er mag dan ook geen deel van een andere track in zitten).
 
Klopt radionomy is gestopt jammer genoeg maar je kan wel je eigen apperatuur kopen en auteurs rechten vragen alleen dat is nog duurder heb ik zon mijn idee.
 
Radionomey is er toch nog wel in Belgie. Kan ik dan misschien een proxy gebruiken zodat radionomey wel werkt???
Of trapt Radionomey daar niet in?
 
Laatst bewerkt:
Nee, dat zou ik niet doen.
Er wordt vaak naar gekeken.
Als RadioNomy erachter komt, zeggen ze niets, maar betalen ze geen cent.
Dus zit je als nog in de problemen..
 
Jammer. Bedankt voor jullie reacties. Ik weet nu "waar ik aan toe ben".
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan