omzetten VOB bestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

patricioholanda

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2013
Berichten
10
Gister VOB bestanden omgezet van mijn analoge videocamera naar mijn sd kaart in mijn laptop. Was geen probleem en kon die bestanden ook normaal bekijken met windows media player na K-lite codec pack geladen te hebben. Vandaag wilde ik diezelfde bestanden bekijken,maar dat ging nietmeer. Windows mediaplayer opende wel,maar ik kreeg de volgende melding; Kan de dvd niet afspelen in uw deel van de wereld. U moet een schijf hebben die voor uw geografische regio is bedoeld.
Waarom gister geen probleem en nu wel? Wat moet iik doen?

groet, peter
 
Je kunt VLC player proberen of de bestanden omzetten naar een niet-dvd formaat.
 
en hoezet ik die om? En waarom gister wel en vandaag niet? Gister kreeg ikgeen melding en kon ik bestanden gewoon afspelen alsik voor afspelen met wmp koos
 
Welkom op Helpmij.nl:thumb:
Op een of andere manier heb je nu te maken met een regiocode.
Omzetten hoeft niet perse als je daar geen behoefte aan hebt.
Met dvdshrink kan je die regiocode er uit halen.
 
Laatst bewerkt:
Je kan het proberen met Freemake Video Converter
 
@jackall:
Om precies te zijn haal je de regiocode er niet uit maar stel je die op 0 waardoor alle regio's zijn toegestaan.
 
@edmoor, komt in principe op hetzelfde neer.;)
 
Daar denk ik anders over, maar maakt niet uit.
Voor de eindgebruiker is het resultaat gelijk :)
 
nogmaals

bedankt voor de info heren, alleen heb ik er geloof ik niet zo veel aan. Er is geen dvd o dvd recorder aan te pas gekomen. Heb de bestanden rechtstreeks gekopieerd van mijn analoge video camera met Pinnacle Dazzle naar een SD kaart.Die bestanden die naar de SD kaart gekopieerd waren,kon ik gister zonder probleem van die Sd kaart afspelen middels 'afspelen met WMP'. Nu gaat dat echter niet meer vanwege die regiocode. Dus alles is zonder dvd verlopen. Wat nu?
 
Het je alleen maar .vob bestanden of ook .ifo en .bup bestanden in dezelfde map als de .vob bestanden?
 
nogmaals

alleen vob en idd ook ifo en bup. Zijn er tegelijk gekomen,zijn dezelfde bestanden die ik heb gekopieerd
 
Dan kun je die gewoon met DVD Shrink bewerken.
Kies daarvoor in DVD Shrink in met menu voor Open Files en blader naar de map waar die bestanden staan.
 
Klik in het menu op Backup.
Selecteer de map waar het resultaat in geschreven moet worden.
Klik op de tab DVD Region en vink Region Free aan.
Klik nu op Ok.

Als hij klaar is ga je naar de map waar het resultaat staat en open je het bestand VIDEO_TS.IFO met het programma waarmee je DVD's afspeelt.
 
Laatst bewerkt:
In het menu van DVDshrink blijft de tekst van Back up grijs, dus die kan ik niet aanklikken. Ik ben dus naar het startmenu gegaan heb dvd shrink geopend. maar verder kom ik niet
 
Hier een handleiding van DVD Shrink. Het enige dat er niet in staat is het wijzigen van die regiocode maar hoe je dat doet heb ik al verteld.
http://www.raymakers.net/shrink.htm
 
Die handleiding gaat alleen over dvd en dieheb ikniet.Mijn probleem dat die Back up functie grijs blijft saat er al helemaalniet bij. Het lijkt erop dat ik weer terug bij af ben.
 
DVD of bestanden maakt niet uit. Vanaf dat er geanaliseerd is blijft de werking gelijk.
Als backup niet actief wordt is de DVD layout waarschijnlijk niet compleet.
Staat er wel het bestand VIDEO_TS.IFO bij?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan