Via VPN de NAS bereiken: verschijnt niet in Finder

Status
Niet open voor verdere reacties.

Aenigma

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2005
Berichten
60
Goedendag,

Ik heb op mijn kantoortje via VPN de Synology NAS gedeeld. Thuisgekomen kan ik goed met VPN verbinden, maar verschijnt de NAS share niet in 'gedeeld' in mijn Finder (MAC).
Hoe kan dit?

Groetjes,
Aenigma
 
Ik had precies hetzelfde, probeer in je finder het ip-adres te gebruiken ipv de netwerknaam.
Mocht dat niet werken, probeer je dsm naar de laatste versie te updaten. Er zit een fix in voor mac-fileservice
 
Ik had precies hetzelfde, probeer in je finder het ip-adres te gebruiken ipv de netwerknaam.
Mocht dat niet werken, probeer je dsm naar de laatste versie te updaten. Er zit een fix in voor mac-fileservice

Dank je voor het snelle antwoord.
Helaas lukt ook dit niet. Ik doe in Finder Ga-->Verbind met server en probeer dan bijvoorbeeld afp://192.168.1.118 of smb://192.168.1.118. Ook met het externe IP van de NAS krijg ik geen verbinding.

De NAS is geupdate naar de laaste versie. Ik kom wel via het externe IP + :5000 in de admin-omgeving van de NAS (maar dit gaat natuurlijk niet via VPN).

Wat zie ik over het hoofd?
 
Ik heb het gevonden. Het was inderdaad het VPN ip van de nas (beginnend met 10.123...) en nu werkt het als een zonnetje! Dank.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan