Movie Maker opent niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mootjesmit

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2007
Berichten
2
Regelmatig werk ik met moviemaker (begin mei nog succesvol een filmpje gemaakt) en sinds gisteren krijg ik de volgende melding: Movie Maker kan niet worden gestart.
Controleer of de computer aan de systeemvereisten voldoet, zorg er voor dat het stuurprogramma van de videokaart is bijgewerkt.
Dit is een bekende melding en ik heb online al heel veel kunnen vinden, zelfs al op dit forum alleen waren dat oplossingen die ik al tevergeefs heb geprobeerd. Ik heb een HP Pavilion dv7 laptop uit 2011 met een Radeon HD 6490M videokaart (DirectX11), Intel Core i7 processor. Ander herstelpunt werkt niet, het installeren van een driver voor de videokaart zet geen zoden aan de dijk. Ik werkte al met WMM 2011 omdat 2012 niet goed werkt maar nu doet 2011 het dus ook niet. Nog oudere WMM versies openen wel, maar daarin kan ik mijn videos niet in openen. Wie heeft de oplossing?!
 
Ik zit te denken aan een herstelpunt terug te zetten van eergisteren.
 
Hoe? Ik kan alleen maar herstelpunten van gisteren aanvinken (gisteren teruggezet naar 10 mei maar hielp ook niet) (heb Windows7)
 
Over het herstelpunt dat weet ik dan ook zo even niet, maar wanneer je naar Configuratiescherm/Software gaat. Dan zit daar als het goed is ook een optie Windows onderdelen of iets in die geest bij, en dan zal je daar Windows Movie Maker moeten wegvinken. Wel heb je dan de Windows cd nodig. En dan zal je via die weg kunnen proberen Movie Maker opnieuw te installeren.

Succes,
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan