volledige netwerk logboeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

uaejeroen

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 dec 2009
Berichten
1.665
Bestaat er zoiets van een logboek waarover je het hele verkeer kan bijhoudeb,

Bezochte addresen van elke pc, download verbruik per computer..

Graag advies

Sorry voor deze kort maar duidelijke vraag

Jeroen
 
@TDis: Niet dat ik een goed alternatief heb, maar jouw programma doet iets heel anders: Het test de computers op bereikbaarheid. Kan bijv. gebruikt worden om te zien of websites die je extern of intern gehost hebt (of regelmatig bezoekt) netwerktechnisch nog bereikbaar zijn (via het sturen van ping-aanvragen en checken of er wel een ping-antwoord komt). Natuurlijk moeten die pc's/(web-)servers dan wel reageren op ping (o.a. firewalls, ping reply-instellingen en loadbalancers etc. kunnen dat verhinderen).

Tijs.
 
na het bericht van Tijs twijfel ik of die link is wat is zoek...

Een volledig overzicht
Van wat er binnen een netwerk gebeurt
per pc, per browser bezoeken en alles wat er gaande is op een netwerk
 
Dat gaat lukken op je router, wellicht met omgebouwde firmware (denk aan dd-wrt), als alle computers daar bij elkaar komen. Is dat niet (eens) het geval (denk aan een ingezette bedrade switch of een router van jezelf (zonder dat alle computers op die router van jezelf zijn aangesloten), dan kun je het al vergeten. Een switch is niet af te luisteren etc., dus verkeer tussen computers op dezelfde switch kun je niet monitoren. Heb je een switch, dan kun je die evt. vervangen door een hub en daar een snuffelende pc op aansluiten, maar dan blijft dat je niet alle informatie hebt (de rest van het netwerk niet, namelijk) en je dus ook op die andere plekken nog moet gaan monitoren.

Op de centrale router kun je wel loggen (denkelijk met dd-wrt en mogelijk een plugin daarbij) welke websites er vanaf het netwerk worden bezocht, maar met en tweede router er achter kun je al moeilijk meer achterhalen vanaf welke computer nu precies die webpagina's zijn opgeroepen.

Linksom of rechtsom: Wil je wat monitoren/loggen, dan zal dat vanaf/op centrale apparatuur moeten gebeuren.
 
beste
In mijn geval al niet haalbaar
Tjs je kan ook niet alles hebben...

Maar als je geschiedenist wist verwijnt dan ook lles in dat zogenaamde netwerk logboek?
 
Dat wordt ergens anders bijgehouden, dus... je eigen browsergeschiedenis wissen wist niet de gegevens die elders zijn verzameld en vastgelegd.

Tijs.
 
beste...

dus iemand anders kan toch zien wat anderen doen op internet?
 
Standaard wordt er niets gelogd in routers. Ik noem dd-wrt niet voor niets. DD-wrt staat standaard NIET op routers.

Tijs.
 
nou ik zeg altijd
op inernet of gedeelt netwerk moet je altijd voorzichtig zijn met gegevens

jeroen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan