film op dvd zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

JolandaB01

Gebruiker
Lid geworden
20 mei 2013
Berichten
6
Goedemiddag,

Op een lapop m,et windows vista besturing heb ik op windows movie maker een film gemaak. beelden geinporteerd vanuit hd film camera en er effecten tussen gezet. Film opgeslagen. Dan kan je de dvd branden op dvd. Echter dat lukt niet. Windows dvd branden zou geopend moeten worden maar dat doet t niet. Probeer ik handmatig de reeds gemaakt film erin te krijfen, dan krijg ik als antwoord dat hij 1 of meer bestanden niet kan vinden.... Al alles geprobeerd, via windows forum... maar helaas nog steeds niet gelukt.. Wie o wie helpt mij????

mvrgr Jolanda
 
Kun je de film opslaan in een normaal HD formaat?
In moviemaker dan he;)
 
Nee volgens mij niet.De film heb ik juist dmv een Free converter omgezet van HD naar een wmv bestand zodat ik het kon gebruiken in windows movie maker.
Ik heb dus een hele film gemaakt met effecten, overgangen e.d. maar ik kan het niet op een dvd zetten. Ik ben er al zo lang mee bezig .... Ik moet het maar met het canonprogramma proberen, alleen dat was ook niet heel gebruikersvriendelijk.

gr Jolanda
 
Welke bestanden kan hij niet vinden ?
Heb je videobestanden verplaatst/in andere map gedaan ?
Normaal gesproken wordt er eerst een project in moviemaker aangemaakt die je moet opslaan, daarna kun je pas naar dvd maker.
Als je handmatig te werk gaat ,zou je dit project op moeten zoeken (mijn video's) en deze invoegen in dvd maker.
 
Laatst bewerkt:
Beste Djangoleone,

Wist ik dat maar wat hij niet kan vinden, dat geeft hij niet aan. Ik heb de videobestanden aan elkaar gemaakt zeg maar met van die stukjes die je er in windows movie maker tussen kan zetten, faden, blokjes ruitjes e.d. Ook heb ik een titel gemaakt.
Als ik de losse videofragmenten naar dvd moviemaker handmatig sleep dat doet hij wel, maar dan heb je als je de film op dvd zet een hakelig beeld. Het gehele project gemaakt in windows movie maker dat lukt dus niet.

gr Jolanda
 
Het is raar dat de dvd maker niet geopend kan worden via movie-maker, dit kan een installatie probleem zijn.
om dit te omzeilen zou je het project kunnen opslaan vanuit movie-maker als film (.wmv) op je pc. (publiceren - deze pc )
Deze .wmv zou je dan kunnen importeren in dvd-maker.
 
Helaas lukt dat ook niet. Ik krijg altijd als antwoord : "Het project bevat bronbestanden die ontbreken of die na t importeren zijn gewijzigd. Het project kan pas als film worden gepubliceerd nadat de bronbestanden zijn gevonden of uit het hele project zijn verwijderd."

Ik weet niet wat ze hiermee bedoelen....

gr Jolanda
 
Dat is dus wat ik in het eerste antwoord gaf, het project mist dus bronmateriaal (videobeelden of foto's)
Is in de tijdlijn alles aanwezig / kun je in je preview je hele bewerkte video zien / afspelen? , controleer je project
 
In de tijdslijn is alles aanwezig en in de preview kan ik de gehele film zien... Daarom begrijp ik het ook niet.
Gr Jolanda
 
is idd raar , zo zou het moeten werken, je zou nu je film moeten kunnen opslaan op je pc.
Kan wel vertellen dat vista en moviemaker niet de stabielste programma's zijn maar dat lost je probleem niet op.
Ik weet ook niet of het in het recente verleden wel gewerkt heeft ander zou je je pc terug kunnen zetten naar dat tijdstip en kijken of hij het dan wel wil doen.
 
Het is de eerste keer dat ikdit probeer op deze laptop.Ik heb nu alalles geprobeerd . Ook met het programma van Canon lukt het niet.
Bizar dat het helemaal niet lukt. Ik heb het ook gevraaghd in div zaken en men verteld mij daar dat het branden van DVD's helemaal niet meer van deze tijd is en dat je film tegenwoordog streamt. Ik had zo graag een film van een gezamelijke vakantie op dvd willen zetten om aan mijn ouders te geven, maar ik weet het echt niet meer.
 
Een project dat je met moviemaker hebt gemaakt zal je niet in andere programma's kunnen laden, of je moet opnieuw willen beginnen.
welke versie moviemaker heb je ?

Dat branden niet van deze tijd is lost het probleem niet op, tenslotte kun je niet eens van het project een video opslaan op de pc, want pas dan kun je de film eventueel branden met andere programma's, ik zal eens googlen of ik van deze problemen kan vinden.
 
het kan ook zijn dat de extentie niet klopt , misschien niet de juiste codec gebruikt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan