IPv4 behouden

Status
Niet open voor verdere reacties.

nickvtje

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2009
Berichten
515
Hallo,

Ik heb server runnen, hier bij heb ik ook mijn port geforward. maar nu zit ik met het probleem dat hij steeds mijn IPv4 verandert... Hier door koet ik steeds de poort veranderen in de router en in mijn server.

Mijn vraag is dus: Kan ik mijn IPv4 gewoon behouden en steeds niet dat hij verandert?

Ik hoor het graag :thumb:
 
dit kun je instellen op je router dat je server via mac adres koppelen aan een statisch ip adres. Dan zal je hier geen probleem meer mee hebben.

Server zelfde statisch ip adress geven en het zelfde koppelen met mac op de router. ( uit de DHCP halen dus )
 
Hallo,

een aanvulling op supportICT,

Wat hij zegt van koppel het MAC-Adres aan het gewenst IP, is mogelijk en vrij gemakkelijk te doen, dit heet een reservatie. Zo krijgt je PC een Static IP ipv een Dynamic IP.

Waardoor je die forwarding niet meer hoeft aan te passen.

Als je een Linksys by Cisco hebt ga dan naar:

je browser(firefox chrome en ETC)>192.168.1.1 intypen waar je normaal google.nl of iets anders invult>ga naar DHCP-reservations of DHCP-Reservatie, staat in het eerste menu;) kijk na de naam van het adres en klik op het vinkje en druk op voeg toe.

Kleine aanpassing:

Om je ip veilig te maken pak er een buiten je DHCP-Scope(dus groep waar hij in uitdeelt naar de PC's).

Succes :thumb:
 
Laatst bewerkt:
Op te vragen door cmd te starten en dan ipconfig en dan enter en gateway ip invullen bij chrome en/of een andere:
 
Ja, ik kan ook via routerlogin.net, ik bedoel hoe verander ik dat hij op een ip blijft?

EDIT: Laat maar, ik heb gisteren een nieuwe router gehaald omdat de oude het heeft begeven en ik kom er net achter dat deze router gewoon zijn IPv4 behoud bij aparaten!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan