Ipcam op site streamen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jdv01

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2012
Berichten
22
Ik woon midden in het centrum van de stad en zou graag een ipcam op mijn dak van het appartement willen zetten en deze beelden live streamen op mijn website.

Nu vroeg ik mij af wat je daar voor nodig hebt en wat de beste oplossing is.
-Kan ik het beste een securitycam plaatsen of een gopro camera.
-En aan welke eisen moet een camera minimaal aan voldoen?

-En wat is er nodig om het live te streamen via mijn website?

Heeft iemand hier ervaring mee of iemand die je kent dan zou ik graag met hem/haar in contact komen.
 
Ik doe het zelf, maar ik durf mezelf niet pro te noemen..

Maar goed: een hd securitycam/ ip cam moet je hebben. Want een gopro heeft geen internet en kan dus niet streamen.

HD is dus een vereiste wil je mooie beelden hebben, verder ligt het eraan of je hem wilt laten bewegen, of een vast punt wil laten zien.


Dan over het streamen: je moet eerst in de meeste gemeentes toestemming vragen om de openbare weg te streamen, vraag dit na.
Dan kun je streamen door het bij je zelf op de router te zetten, dmv poort forwarding. Of je kunt de camera beelden laten uploaden op je ftp server en die via een website eraf halen. Of je kunt je camera hosten, en dan een stukje code op je site zetten.


Denk eerst na wat jij zelf van je camera verwacht, en vertel het dan. Dan help ik je graag verder.
 
bedankt voor je reactie betreft de gemeente was ik nog niet van op de hoogte dus zal daar ook mee aan de slag gaan.

Ze gaan binnenkort het centrum compleet verbouwen en dit wil ik dus vastleggen voor de liefhebbers. Mijn gedachte is op dit vanuit 2/3 punten te filmpje 24/7(5) ook zal het opgeslagen moeten worden omdat ik graag de verbouwing van 0% tot 100% in versneld tempo wil laten afspelen. (wat discovery channel ook wel eens laat zien.) https://www.youtube.com/watch?v=rwvmru5JmXk (vanaf 1:10)
en ja het beeld moet zeker hd/megapixel zijn. Camera hoeft niet te kunnen bewegen.

zou ik jouw camera ergens kunnen zien?
 
Mijn camera helaas niet, maar er zijn genoeg voorbeelden te vinden op webcam.nl, kijk daar eens ;)

Als je een timelapse wil maken moet je inderdaad beelden opslaan, maar dit kan ook op een ftp server.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan