Marvell network controller traag!

Status
Niet open voor verdere reacties.

GuidoHuis

Gebruiker
Lid geworden
19 aug 2008
Berichten
198
Ik heb een 2dehands laptop overgenomen, maar haal bij lange niet de snelheden die ziggo voorschrijft!

Ongeveer 25 tot 45 mbit per s terwijl ziggo voorschrijft 120 mbit per s.


Groetjes Guido
 
Behoorlijk lege melding:
Gaat het hier over bedraad of draadloos? [Indien bedraad zal je netwerkkaart maximaal 100 mbit zijn, dus de maximale snelheid haal je zowiezo niet. Indien draadloos zal het wel een 802.11g netwerkkaart zijn, dus 54 mbit maximaal.]

Test eens de snelheid vanaf zowel een andere computer als vanaf de laptop (bijv. bij http://www.speedtest.net ) en vergelijk de waarden.

Tijs.
 
Behoorlijk lege melding:
Gaat het hier over bedraad of draadloos? [Indien bedraad zal je netwerkkaart maximaal 100 mbit zijn, dus de maximale snelheid haal je zowiezo niet. Indien draadloos zal het wel een 802.11g netwerkkaart zijn, dus 54 mbit maximaa.]

Test eens de snelheid vanaf zowel een andere computer als vanaf de laptop (bijv. bij http://www.speedtest.net ) en vergelijk de waarden.

Tijs.

Hoi :)

Het gaat hier om een bedraad netwerk en op andere pc's halen ze de snelheid wel :) Net getest. Wel een probleem, moest de modem resetten om de originele snelheid weer correct te krijgen :)

Maar op mijn pc haalt hij nu 45 mbit/p/s.

Dus op mijn moeders pc haalt hij 90 mbit op de mijne 45 mbit :?


Gr.
 
Heeft je moeder een gigabit netwerkkaart?
Op moeder's pc: [Windows-toets]r toetscombinatie -> ncpa.cpl -> dubbelklik op de bedrade netwerkverbinding.
Kijk bij Snelheid in het status-venster. Staat daar 1000 mbps (of 1.0 Gbps) dan heeft zij wél een gigabit netwerkverbinding, momenteel.
Bij jou zal er wel 100 mbps staan.

Overigens kun je proberen of een driver-update wat helpt: link

Tijs.
 
Ethernet network 10BASE-T/100BASE-TX/1000BASE-T

Dit is de network adapter :!

Mijn moeder heeft ook een gigabit adapter :)

driver update en opnieuw opstarten heb ik al gedaan!

Gr.
 
Welke (onderhandelde) ethernet snelheid geeft hij aan bij jou en bij je moeder? Zie vorige posting.
Graag (minstens) concrete antwoorden geven op de vragen die ik stel; wat je er verder nog bij kwijt wil mag je zelf weten.

[Het kan best zijn dat je een gigabit adapter hebt, maar er een lagere onderhandelde snelheid uitgekomen is.]

Tijs.
 
Wat bedoel je met onderhandelde snelheid? De snelheid die ik momenteel heb? Of de snelheid die die zou moeten geven?

Gr.
 
Op moeder's pc: [Windows-toets]r toetscombinatie -> ncpa.cpl -> dubbelklik op de bedrade netwerkverbinding.
Kijk bij Snelheid in het status-venster. Staat daar 1000 mbps (of 1.0 Gbps) dan heeft zij wél een gigabit netwerkverbinding, momenteel.
Bij jou zal er wel 100 mbps staan.

Die snelheid is de onderhandelde snelheid. Dus zelfs als je een Gbps netwerkkaart hebt kan het zijn dat er (bijv.) 100mbps staat als uitonderhandelde snelheid.

Tijs.
 
Je hebt gelijk hij geeft inderdaad 100mbps aan:? Bij mijn moeder geeft hij aan: 1,0 gbps. Dus ik zal toch iets fout doen op mijn pc. Het gaat om de volgende adapter: Marvell Yukon 88E8055 pci-e gigabit controller!

Gr.
 
Zitten beide computers op dezelfde router/switch aangesloten? Zou (bijv.) kunnen zijn dat als jullie op verschillende router/switch zijn aangesloten dat de ene (die waar je moeder mee verbonden is) gigabit ethernet ondersteund en de ander niet.
Verder zou het kunnen zijn dat de netwerkkabel van jou niet gereed is voor gigabit ethernet, enkele aders in jouw netwerkkabel kapot zijn etc.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Nou moe: ff afmelden en nu heb ik wel een gigabit verbinding, denk dat dat het was. Terwijl ik de pc al opnieuw had opgestart:?

Ze zitten btw wel allebei op de dezelfde modem, Ziggo Ubee!
Kabel moet wel goed aangezien nu een goede verbinding heb, kun jij mij uitleggen wat ik dan net fout deed en daarna wel goed?
 
Dat is koffiedik kijken voor mij, dus ik kan daar geen verklaring voor geven.

Graag nog de vraag als opgelost aangeven: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan