Presentatie afspelen op TV In showroom

Status
Niet open voor verdere reacties.

Branco2801

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2013
Berichten
7
Hallo,
Ik ben branco rensen en ik wil even zeggen dat ik heel veel gehad heb aan dit forum.
Maar nu to the point Ik heb een probleem en zou graag willen weten of er iemand is die hier ervaring mee heeft of het zelfde probleem heeft.

Ik ben bezig in een winkel met een televisie in de showroom. Nu is de bedoeling dat vanaf deze televisie een beeldkrant te zien is met verschillende advertenties van bedrijven. Maar ik heb zelf al oplossingen bedacht zoals een computer via VGA aansluiten en een powerpoint afspelen. Een mediaplayer en steeds afbeeldingen maken met tekst en die streamen vanaf een computer.
Maar nu is dus mijn vraag zijn hier betere en professionelere oplossingen voor?

Weet iemand hier iets voor zoja hoor ik het graag.
 
Hallo Branco. Deze wellicht als handvat. Weet niet of je dit bedoeld maar het is een idee. Klikje voor streamen

Wil je het uitbesteden. Deze las ik nog van een bedrijf. Klikje
 
Laatst bewerkt:
Er zijn heel veel oplossingen mogelijk. De keuze zal afhankelijk zijn van je wensen, mogelijkheden van de apparatuur en budget. De engelse term die voor deze techniek wordt gebruikt is "digital signage". Google/Bing/Yahoo maar eens op deze term dan vind je vele mogelijkheden en ideeën.

Een mogelijkheid is het gratis (en open source) pakket xibo -> http://xibo.org.uk/
 
Als het alleen om afbeeldingen gaat, kan je volstaan met een oudere kleine pc/laptop, en via vga op de tv als diashow via windows viewer alles laten zien.
Geen third party software nodig.
 
@RogerS Ik heb Xibo overwegen helaas komt er een error naar voren over de Soap Extension ik heb geen flauw idee hoe deze werkt en hoe ik deze werkend krijg. Weet u hier meer over en zou u hierover mee kunnen delen. Ik overigens de Xibo installatie uitgevoerd op DirectAdmin.
@jackall Dit zou inderdaad een oplossing zijn. Maar helaas ben ik niet dagelijks op locatie en de presentatie zou iedere dag geupdated moeten worden. Hiervoor zou ik graag een webbased programma vinden. het liefst freeware. Dit is niet omdat ik geen zin heb om hier geld voor te besteden maar het is voor een project van school.
 
Weet niet of je het nodig hebt maar is het al gelukt met Xibo?
 
@Hiddehoi Jaa het is eindelijk gelukt met Xibo. Bedankt voor de reacties.
Voor de mensen die misschien willen weten hoe het me is gelukt. Ik heb de Xibo installatie op een andere server uitgevoerd waar blijkbaar wel de SOAP extension op geinstalleerd stond. En daar lukte het wel op.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan