DV video

Status
Niet open voor verdere reacties.

coolkil

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 aug 2010
Berichten
1.458
hallo helpmij'ers

ik heb een probleem. ik heb een 1TB hdd die voor 80% vol staat met .avi bestanden. deze zijn allemaal van onze oude camera die opnam op een HI8 bandje. een jaar of wat geleden hebben we die op de hardeschijf gezet maar daarna zijn ze een beetje in de vergetelheid geraakt. we hebben een nieuwe mediaspeler gekocht en wouden nu toch wel eens dat we die bestanden daar op konden afspelen.

wat is het probleem. ik wil ze converteren maar iedere keer als ik dat doe is het video gedeelte prima. alleen het geluid is verschrikkelijk. klinkt een beetje als miki mouse met XTC of wel heel erg hoog als of het geluid 2 a 3x versnelt is.

ik heb zo'n beetje alle settings aangepast die ik aan heb kunnen passen. maar ook het bron bestand heeft dezelfde kuren als ik deze afspeel in VLC media player. echter als ik dat zelfde bestand afspeel in Windows media player is er helemaal niks aan de hand!!! ik gok dus op een codec probleem maar ik heb geen idee hoe ik dat moet oplossen.

er is echter nog een andere reden dat ik ze wil converteren. deze bestanden zijn volgens mij ongecomprimeerd opgeslagen. bijvoorbeeld het bestand waar ik nu telkens mee aan het proberen ben is 1,05GB groot. duur van het filmpje is 5 min. een film van een uur loopt dus al snel tegen de 10 GB of hoger aan.

progamma's die ik tot dusver heb geprobeerd zijn handbrake en wondershare video convertor

heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? een goede oplossing zou zij die programma's de WMP codecs te laten gebruiken maar ik weet niet hoe ik dat moet doen.

gr coolkil
 
Laatst bewerkt:
Of het je probleem oplost weet ik niet maar ik gebruik voor video conversie altijd de Freemake Video Converter en daar heb ik nog nooit een probleem mee gehad.
De andere programma's die je noemt ken ik van naam maar heb ik nog nooit gebruikt.
Ik zou zeggen, probeer het eens. Het is gratis en niet geschoten is altijd mis:
http://www.freemake.com/nl/free_video_converter/
 
paar keer geprobeerd met dat programma maar op 1 of andere manier loopt die vast bij dit soort conversie opdrachten.
 
Zoals ik al zei heb ik er zelf nog nooit een probleem mee gehad.
Maar helaas jij dus wel.
 
misschien is er sinds die tijd weer een verbeterde versie gekomen. net nog eens aan de gang geweest en hij pakte in ieder geval het bestand van 5 minuten. enige nadeel hij is wat trager dan de rest nou dat nemen we dan maar voor lief.

andere alternatieven zijn echter nog steed welkom (betaalde pakketten ook!)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan