Van 2 foto's 1 foto maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Evelthoven

Gebruiker
Lid geworden
26 sep 2006
Berichten
690
Goedemorgen,

Is het mogelijk om van een bepaalde foto het hoofd van iemand te gebruiken en deze zo goed mogelijk te plaatsen op een andere foto?
Kan iemand mij aangeven met welk programma (liefst Nederlandstalig) dit het beste kan en indien mogelijk graag zo gedetailleerd mogelijk uitleggen hoe dit moet. Ik heb dit nog nooit gedaan en ik ben een complete leek op het bewerken van foto's.

Alvast bedankt.

Gr.
Eric
 
Eric, als je nog nooit aan fotobewerking hebt gedaan, dan zal het nog niet meevallen om het hoofd van iemand netjes op een ander lichaam te zetten.
Zelf gebruik ik daarvoor Photoshop Elements. Van belang is dat de hoofden ongeveer even groot zijn en in dezelfde richting kijken. Ook moet je letten op de lichtval. Wanneer na de 'transplantatie' van het hoofd het zonlicht op de linkerkant van het hoofd valt en op de rechterkant van de rest van het lichaam, dan ziet dat er niet uit.
Het vergt veel oefenen voordat je een redelijk resultaat krijgt.
Natuurlijk kun je dit ook met andere fotobewerkingsprogramma's doen. Zelf gebruik ik liefst een programma waarmee je met lagen kunt werken.

Maar kijk om te beginnen eens hier: klik!
Daar werkt iemand met het gratis programma PhotoFiltre (hier te downloaden: http://photofiltre.free.fr/frames_en.htm; kies daar de portable zip versie, want daar zit de Ask toolbar niet in. Je kunt er ook een Nederlands taalbestand downloaden, waardoor PhotoFiltre Nederlandstalig wordt)
Lees daar ook de vragen en antwoorden. Daarin wordt bijvoorbeeld uitgelegd, hoe je een bleek gezicht wat kunt bijkleuren, voordat je het op het lichaam van een gebruinde man of vrouw plakt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan