Uitknippen met photoshop CS5

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vliegende

Gebruiker
Lid geworden
15 jun 2013
Berichten
24
Goede avond.

Ik ben bezig met het uitknippen van een uil, in photoshop CS5.
Met welke tool kun je dat het beste doen, waar je het mooiste resultaat mee kunt behalen.
Is dit met de lasso,veelhoek lasso,magnetische lasso ?


Vriendelijk dank.
 
Laatst bewerkt:
ik zou beginnen met magic eraser tool (70%)
of met de color range tool
 
Laatst bewerkt:
Quick selection tool + refine edge is wat ik zou gebruiken (omdat je met haren te maken hebt).

De lasso tool is veels te veel werk, de magic eraser is zoals hierboven al gezegd niet erg precies.
De color range tool is wel handig bij een donker dier op een lichte achtergrond maar niet bij een licht dier op een gekleurde achtergrond.

Vooral met wit is het erg want zoals ook bij deze uil zit er wat groen in(door de achtergrond).

het resultaat met quick selection tool + refine edge is erg goed, ik heb hem zojuist uitgesneden en een andere achtergrond gegeven.

Untitled-1.jpg
 
Heel erg mooi gemaakt mastermindzh, Ga zeker deze tool uitproberen in photoshop.
Ook ga ik verschilende foto's gebruiken en deze tools, de quick selection + refine edge , en de magic eraser tool testen.
Zal jullie zeker nog even laten weten hier in het forum hoe mijn ervaring is geweest met deze tools.

Bedankt.
 
Het is mij prima gelukt met de uit uitknippen, het resultaat krijgen jullie te zien.
Wat mij niet lukt helaas, is om er een andere achtergrond in te krijgen :confused:
Hoe zou ik dit kunnen doen ? mischien een goede tutorial.

Bedankt.
 
Uitleggen met woorden word nogal lastig dus ik hoop dat je aan deze video genoeg hebt:

[video=youtube;fU1ZNTZDrsU]https://www.youtube.com/watch?v=fU1ZNTZDrsU&feature=youtu.be[/video]
 
Echt heel gaaf, bedankt hoor voor uw moeite en de goede tutorial mastermindzh.
Zal morgen even mijn resultaat posten.
Bedankt.
 
ik zou de achtergrond vervagen ( persoonlijke smaak) maar zou wel realistischer overkomen.
nu weet je niet goed waar je naar moet kijken, de achtergrond of de uil, de uil zelf heeft ook al iets vervaagde randen.

eindresultaat zal dan weer bijna gelijk zijn aan het origineel alleen met iets andere achtergrondkleur
 
Laatst bewerkt:
Je moet de uil eigenlijk wat kleiner maken :p , dit valt meteen op zo.

Ik ben het half met djangoleone eens, blur zou de foto mooier maken (en echter), echter niet ZO veel blur toevoegen dat je niets meer van de foto ziet.(overigens is dit een slechte achtergrond foto omdat het een HDR foto is).**

Dit is ongeveer hoeveel blur ik zou doen:
uil.jpg
PS: let aub niet op de kwaliteit van uitsnijden, het is een voorbeeld.

De stappen die je hiervoor moet nemen:
  1. Selecteer de achtergrond
  2. Ga naar filter -> convert for smart filters (zodat het origineele plaatje niet kapot gaat, en je dus de filter ongedaan kunt maken)
  3. Ga naar filter -> Blur -> gaussian blur (foto blur eigenlijk) -> kies waarde


Om te demonstreren hoe blur in een echte foto eruitziet:





*De foto's zijn klikbaar voor een grotere versie.
 
Leuke demonstratie :), Zal er eens mee aan de slag gaan.
De uil wat kleiner, en de achtergrond wat blur geven :thumb:
Blur is wel mooi idd, dan zie je des te meer waar het over gaat ... de uil:D
Ga een nieuwe achtergrond nemen, en de uil kleiner maken.
Post hem weer als hij af is.
Bedankt.
 
Laatst bewerkt:
Het is dat ik weet dat hij nep is.... :p

Om het iets "echter" te maken zou ik de uil aan de rand ook wat "blurrig" maken, maar dit is al echt heel goed hoor :thumb:
 
Zoiets als dit mastermindzh?



Eind resultaat van mijn uil



De bovenste uil heb ik nu een blur aan de randen gegeven om het echter te maken, en de onderste uil is zoals hij eerst was.
Hoor het graag of je dit bedoelde.
Bedankt.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan