laag overlopend transparant maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

krabat

Gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2004
Berichten
202
Hallo!

Al een tijdje bezig met Gimp, maar loop nu ergens tegen aan dat ik met googelen niet op kan lossen.

Dit wil ik:
een uitnodiging maken. Ik heb het formaat van de uitnodiging als nieuw bestand geopend en vervolgens een afbeelding als laag geopend die ik als bovenbalk in de uitnodiging heb staan (afbeelding van wolken). Tot zover geen probleem.

Het probleem:
Maar nu wil ik deze afbeelding (de laag dus) van helemaal zichtbaar naar helemaal transparant laten overlopen. Dus dat deze zonder harde lijn steeds minder zichtbaar wordt.

Iemand die mij hiermee kan helpen? Ik gebruik de laatste nieuwe versie van Gimp.

Groet Krabat :thumb:
 
Je bedoelt dat je de bovenste laag bovenin 100% zichtbaar wil hebben en hoe verder naar onderen, hoe doorzichtiger? Daar moet je een laagmasker voor maken op de bovenste laag, het laagmasker weergeven (rechtermuisknop in de lagenbalk) en bewerken. Vervolgens moet je een gradient van zwart naar wit maken, hoe (cirkel, rechte lijn etc.) is vrij duidelijk op te maken uit de plaatjes. Een beetje experimenteren en het resultaat zal geweldig zijn!

Succes!
 
Hallo Andreaz!

Dat is precies het antwoord op mijn vraag. En over het resultaat ben ik inderdaad meer dan tevreden!

Bedankt en groet,

Krabat :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan