in miniatuur

Status
Niet open voor verdere reacties.

lexman

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2013
Berichten
18
Hallo, onlangs had ik een tsunami van virussen dus pc weggebracht en laten repareren. Geen virussen meer, maar nu is alles, letters van inkomende mails, plaatjes, de werkbalken, de sites die ik bezoek, het uitzetscherm etc. 2 of misschien wel 3x zo klein. Nu kan ik wel steeds de lettes etc. groter maken, behalve de plaatjes en inkomende mail, maar dat moet ik elke keer doen, zeer vervelend en niet mee te werken. Wie weet wat ik moet doen, groet lex
 
De resolutie van je computer is waarschijnlijk hoger gezet. Over het algemeen kan je dat wijzigen door naar het bureaublad te gaan, met je rechtermuisknop op een lege plaats te klikken, "Eigenschappen" aan te klikken, naar het laatste tabblad en daar zou je onderaan de resolutie moeten kunnen selecteren.
Succes!!
 
AndreazZz, bedankt voor de tip. Ik heb het geprobeerd en het werkt! Maar, ik heb nog een probleem. Ik gebruik thunderbird en mijn adresboek is ook weg, een hoop belangrijke adressen, is dit terug te halen?
 
Is de hele computer geherinstalleerd? Dan ben je alles kwijt. Anders heb ik niet echt een idee hoe ze het voor elkaar hebben gekregen dat je adresboek weg is...
 
Het lijkt erop dat ik alles kwijt ben. Nog even over het eerste probleem. Het lijkt gedeeltelijk opgelost, het werkt bij mails, maar de vensters, ook die om de resolutie bij te stellen blijven te klein, dus moeilijk te lezen. Zat even op youtube en ook daar zijn de vensters te klein, ook mijn aanwijshandje is 2x zo klein.
 
Weet je dan zeker dat het nog steeds staat bij die resolutie-instellingen? Misschien zijn de instellingen teruggedraaid door een ander stuurprogramma...
 
Een ander stuurprogramma? Ik zou het niet weten. Het licht gele ballonnetje dat soms rechts onderaan verschijnt, dat je waarschuwt voor mogelijke blootstelling aan virussen is ook zo klein dat het niet te lezen is. Dat reageert niet op de resolutie instellingen.(zucht)
 
Welke resolutie heb je ingesteld?
Staat er toevallig iets van "AMD", "Intel", "ATI" of "nVidea" als je met je rechtermuisknop op het bureaublad klikt?
 
AndreazZz, nogmaals bedankt. Er staat niks van '' AMD'', ''Intel''. ''ATI'' of ''nVidea'' Bij het instellen van de resolutie heb ik het ''pijltje/schuifje'' iets meer naar recht verschoven, dat was alles en dat werkt dus gedeeltelijk.
 
Kan je de resolutie niet lager maken? Dus 720 bij 1280?
 
Ja AndreazZz, heb ik gedaan en het werkt, behalve voor het ''computer uitzetten venster'', het '' gele ballonnetje'', andere mededelingen van Wndows die in zo''n venster verschijnen. Ook het venster dat verschijnt als je met de rechterkant van de muis op eigenschappen klikt, waar je dus de resolutie kan veranderen, is zo klein dat ik er een vergrootglas bij moet pakken om te lezen wat er staat. Dat kan je dus niet groter maken met de resolutie. De vraag is, hoe dan wel?
 
Hen je Windows 7? Heb je er ook last van als je in Veilige Modus opstart (F8 indrukken voordat het Windows logo verschijnt bij het opstarten)?
 
Hallo AndreazZz, nogmaals bedankt. Ik ben er even tussenuit geweest, moest een beetje afstand nemen. Ik heb windows xp. In veilige modus opstarten heb ik nog niet gedaan,zal het proberen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan