Volgens Windows Vista is externe harde schijf vol

Status
Niet open voor verdere reacties.

RegioMark

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2013
Berichten
5
Hallo,

Ik probeer een bestand van 8,4 GB van mijn computer over te zetten, via USB, naar mijn externe harde schijf. Op die harde schijf is nog ruim 700 GB vrij.

Toch zegt de computer dat het bestand te groot is...

Wie kan en wil mij hiermee helpen?
 
Wat is het bestandssysteem van de schijf? Als dit FAT-32 is klopt het dat Windows Vista dit meldt, want FAT-32 heeft een limiet voor bestandsgrootte van 4 GB. In dit geval moet je de gegevens van de schijf af halen, de schijf formatteren als NTFS en daarna de gegevens weer terugplaatsen. Daarna kan je ook het bestand van 8,4 GB erop plaatsen.
 
Hij zegt niet dat je schijf vol is maar dat het bestand te groot is !
Dit komt omdat je externe HDD als Fat32 geformatteerd is en dan kan hij geen bestanden aan groter dan 4GB. Wil je dat wel dan zal je hem naar NTFS moeten formatteren.

Edit: Tobias was sneller :p
 
Of, in plaats van formatteren, converteren...
vanaf de command prompt:
Code:
convert D: /FS:NTFS
waarbij D: de drive letter is. Let op:
1 - Je moet ongetwijfeld elevated rights hebben op Vista/W7/W8
2 - Geen garantie. Ik heb het nog NOOIT fout zien gaan, maar eens moet de eerste keer zijn, dus maak een backup van je bestanden voor het geval jij de eerste bent...
 
Mijn vader zei dat hij weleens een schijf geconverteerd heeft naar NTFS, maar daarna waren alle foto's op die schijf beschadigd...
 
Maak een backup van de bestanden op de harde schijf, converteer naar NTFS en zet zonodig de backup terug

Ron
 
Of, in plaats van formatteren, converteren...
vanaf de command prompt:
Code:
convert D: /FS:NTFS
waarbij D: de drive letter is. Let op:
1 - Je moet ongetwijfeld elevated rights hebben op Vista/W7/W8
2 - Geen garantie. Ik heb het nog NOOIT fout zien gaan, maar eens moet de eerste keer zijn, dus maak een backup van je bestanden voor het geval jij de eerste bent...

Bedankt,
Heb je enig idee hoe ik aan "elevated rights" kom? Ik sta al als Administrator,maar is blijkbaar niet voldoende.
 
rechtklikken op de command prompt en 'als administrator uitvoeren' selecteren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan