Windows update service

Status
Niet open voor verdere reacties.

remonscholte

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2008
Berichten
62
Hi allen!

Hier mijn verhaal: Ik heb 3 dagen geleden de laptop van mijn vader overgenomen sinds mijn laptop ineens niet meer wilde starten. (RIP)
Ik heb best wel verstand van Laptops, en heb dus nu ook een mooie overgenomen. De HP Pavilion Dv7.
Ik wilde natuurlijk met een schone lei beginnen en heb daarom alles geformatteerd volgens de regels. Opstarten en f11 spammen.
Alles er af gehaald.

Toen begon het al, laptop was ineens gigantisch traag en vreemd. Ik dacht, misschien moet ik windows update doen?!
Die doet het dus niet! Error: 'Er kan momenteel niet naar updates worden gezocht, omdat de windows update-service niet actief is. U moet uw computer mogelijk opnieuw opstarten'
Veel opgezocht op internet hoe te fixen, want hij is natuurlijk wel actief, geen enkele oplossing gevonden tot nu toe.
Ik dacht ik installeer SP1 voor win7. Wat denkt u? Kan dus niet installeren.

Wat is er aan de hand, en wat kan ik doen om alles weer super snel te laten functioneren, zoals deze laptop dat hoort te doen?

Bij voorbaat dank, Remon Scholte
 
Heb je de laptop een schone installatie gegeven? Heb je misschien de stroom eraf gehaald tijdens het installeren van updates? Dat laatste is namelijk dodelijk voor Windows... Daardoor kon ik geen programma's meer installeren. Enige oplossing: schone installatie.
 
Ja heb een schone installatie gedaan, dat alles er af was en alle software van mij verwijderd was. Geen stroom er af gehaald.. Bedankt voor je reactie
 
Probeer dit:
Download, installeer en voer Windows Repair All in One uit.

  1. Je kan evt. de Malwarebyte AntiMalware check over slaan in het proces.
  2. Ga naar Step 2: Voer File System check uit
  3. Ga naar Step 3: Voer System File Check uit
  4. Ga naar Start RepairsStart (Laat een systeemherstelpunt en een registerbackup uitvoeren)
In het keuzemenu vink je volgende punten aan:
  • Reset Registry Permissions
  • Register System Files
  • Repair Windows Updates
  • Repair MSI
  • Restore Important Windows Services

Herstart en schakel -tijdelijk- je antivirussoftware uit bij het updaten
Kijk ook of mss veilige modus met netwerkondersteuning de oplossing kan bieden
 
Laatst bewerkt:
Geprobeerd, heeft helaas niet gewerkt, kan nog steeds geen windows update uitvoeren. Ik ga nu proberen veilige modus te starten.

-edit zojuist ook veilige modus gestart, kon niet eens windows update openen in veilige modus. Kon er wel op klikken maar opent niets. Bedankt voor de hulp overigens, ik moet hier nu echt van af.
 
Laatst bewerkt:
Voer deze tool eens uit.

Schakel de virusscanner tijdelijk even uit voor een nieuwe updateronde.
Kijk uiteraard ook wat de 'Veilige Modus' voor je kan betekenen.
 
Laatst bewerkt:
Die doet het niet eens, hij opent cmd wel, maar geeft aan dat ik productversie moet aangeven. Druk op een toets om te sluiten.
Is er nog hoop?!
 
Remon,

Wanneer je de computer normaal opstart, heb je dan geprobeerd om via Google naar de Windows Update pagina te gaan? Misschien dat het dan lukt, updates te installeren.
 
Misschien een zure opmerking.
Je hebt al zoveel geprobeerd en kost je veel tijd.

Zou een nieuwe installatie (minder dan een uur denk ik zo) niet sneller gaan?
Download eerst alle drivers van je laptop, desnoods via een andere computer en zet die allemaal in een map.
bv d:\drivers of op usb stick.
Bij het begin van de installatie van win 7 mag je aangeven waar je windows wilt hebben.
Verwijder die partitie eerst met dat deel van het installatie programma en maak hem dan daar ook opnieuw aan. Dan weet je zeker dat oude gegevens geen rol meer spelen.
Installeer windows en laat daarna via apparaat beheer alle drivers stuk voor stuk op de nieuwste stand brengen. Je laat hem dan zoeken in d:\drivers of op die usb stick

Nadeel, je weet niet wat er fout gegaan is en het leer effect is in dat opzicht weg,
maar als hij het dan weer goed doet is dan de troost.

veel succes.
 
heb je al geprobeerd de laptop naar fabrieksinstellingen te herstellen ipv zelf te installeren ? ( toets is F11 )
 
De jean, als je mijn verhaal leest zie je dat ik dat al 2x heb gedaan. Helaas werkt dat dus niet.

Kostenzer, ik heb nooit een optie gezien dat ik kan aangeven waar ik Windows installeer. Tevens heb ik 2 maal fabrieksinstellingen gedaan. Dan zou toch alles gereset moeten zijn? Ik wil graag andere opties proberen als je die nog hebt. Bedankt
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoe installeer jij windows?
Van cd/DVD of van het recovery deel van de harde schijf?
Bij mij gaat het van schijf en ik heb een paar (niet zo geweldige) plaatjes gemaakt met het fototoestel.
boot win7 2.jpgboot win7 1.jpg
Het eerste daar kies je stations opties en het tweede plaatje de mogelijkheden. Verwijderen formatteren en nieuw.

Lukt dat om de een of andere reden niet, zou je toevlucht kunnen nemen tot de Hiren's boot cd, bart Pe of welke dan ook.
Daar start je een partitie manager en verwijdert eventueel alles. (afhankelijk wat je van die schijf wilt bewaren)
Dan maak je 2 partities. Een voor windows en de andere voor data.
Dan opnieuw booten met de windows installatie cd er in en dan moet het toch echt lukken.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb geen cd/DVD van windows 7. Ik heb dit niet eens als optie trouwens. Bij opstarten druk ik f11 in, en krijg dan optie tot systeemherstel van windows en van de harde schijf format. Die laatste kies ik dus.
Maar het gaat me dus al met al het meest om die windows update fix. Laptop is op zich nu best wel weer snel. Maar Windows update kan ik niet installeren, Service Pack 1 kan ik niet installeren. De belangrijke dingen lukken dus gewoon niet.
Bedankt allen voor de hulp trouwens, we komen vast wel tot een oplossing! Blijf doorgaan!

Remon

Hoe installeer jij windows?
Van cd/DVD of van het recovery deel van de harde schijf?
Bij mij gaat het van schijf en ik heb een paar (niet zo geweldige) plaatjes gemaakt met het fototoestel.
Bekijk bijlage 187094Bekijk bijlage 187092
Het eerste daar kies je stations opties en het tweede plaatje de mogelijkheden. Verwijderen formatteren en nieuw.

Lukt dat om de een of andere reden niet, zou je toevlucht kunnen nemen tot de Hiren's boot cd, bart Pe of welke dan ook.
Daar start je een partitie manager en verwijdert eventueel alles. (afhankelijk wat je van die schijf wilt bewaren)
Dan maak je 2 partities. Een voor windows en de andere voor data.
Dan opnieuw booten met de windows installatie cd er in en dan moet het toch echt lukken.
 
Ok, lijkt een beetje sullig, maar controleer eerst even of je datum, tijd, & locatie correct ingesteld zijn.

Als dat niet de oplossing is, ga dan naar Start, RechterMuisKlik Computer, Eigenschappen & kijk even welke Windows-versie (Starter/Home/Professional/Ultimate etc.) & bit-versie (32/64) je hebt.

Lees dan dit hier even door & haal de .zip voor jouw versie op, je hebt de keuze uit Default (Standaard) & Safe (Veilig-er, iets), begin met de laatste, uitpakken, controleren, als (een) Beheerder Regedit openen, Importeren, Regedit sluiten, Herstarten:

BlackViper Windows 7 Services Registry Files
 
TheKnight, bedankt voor je reactie.

Tijd en datum is helaas correct haha.

De rest ook gedaan, windows update nog steeds onmogelijk. (safe gedeelte gedownload)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan