VHS banden op een DVD zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Opardoes

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2013
Berichten
17
Ik wil graag mijn oude VHS banden met familie momenten op een dvd branden.

Ik heb een DVD recorder en Videorecorder aangesloten op mijn TV, omdat ik het via mijn Computer heb geprobeerd met VHS to DVD Maker maar dat ging niet. Kreeg geen beeld enz. Dus daarom wil ik het nu via de Tv gaan proberen. Nu is mijn vraag Als ik nu van verschillende banden stukken op een Dvd wil kopieren kan dat?

In afwachting

Jose
 
Da's een goeie VDK_P! Dat is dus het artikel waarvan een plaatje wordt gebruikt op de website waar ik naar verwees :D
 
Hoi Opardoes,
Het makkelijkste manier om dat te doen is met een TV & Radio kaart zoals 'Hauppauge' of 'Pinacle' TV kaart.
Je stopt kaart in je PC, installeert driver en programma van de kaart. Dan sluit je videorecorder op
en kreeg je VHS bestanden (films) op je PC. Daarna kan je dat branden of op een externe schijf bewaren.
Succes...
 
Laatst bewerkt:
Nee mijn vraag is nog niet opgelost. Ik ben dus begonnen met de videoband via de TV te branden op een DVD recorder.
 
Het is al even geleden dat je de vraag gesteld hebt.. Is het je inmiddels nu wél gelukt?
 
Nee nog niet ik doe het nu via de TV. maar dan kan ik ze niet bewerken Jammer.
 
Wat heb je nodig: een videospeler en een harddiscrecorder.
Sluit de tv-uitgang van de video aan op de tv ingang van je harddiscrecorder.
Neem nu de hele band op.
Met de harddisc-recorder heb je de mogelijkheid om te editten.
Brand het daarna op dvd.
 
Dus dat kan ook met de harddisc recorder. Dat zou geweldig zijn. Ga het morgen gelijk proberen. Vreselijk bedankt allemaal
 
Ja en het is nog makkelijker omdat je kunt editten. Niks geen geklooi met stopzetten of spoelen van de videoband. Gewoon op de harddisk doen. :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan