MKV converteren MPEG vreem geluid en ondertiteling valt soms weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stone123

Gebruiker
Lid geworden
25 jul 2012
Berichten
22
Om MKV op mijn tv te kunnen kijken, wil ik dergelijke bestanden converteren naar bijvoorbeeld MPEG.
Ik heb MKV met daarin ondertiteling én MKV met losse bijbehorende ondertiteling in SRT bestand.
Voor het converteren gebruik ik Any Video Converter free.

Vraag 1: converteren van MKV-bestanden met daarin de ondertiteling (snap niet hoe dat kan) lukt wel, maar dan valt de ondertiteling weg.
Enige idee hoe dat komt?

Vraag 2: converteren van MKV-bestand met lossen ondertiteling in SRT bestand lukt prima, en speelt vlekkeloos op de pc, maar op de tv doet de audio vreemd: de stemmen van de acteurs lopen wel synchroon met de ondertiteling, maar het is net of ze tegelijk te snel praten/beetje gehaast.
Enige idee hoe dat komt?
 
Men vraagt mij persoonlijk wel vaker naar diezelfde problemen. Mijn antwoord tegenwoordig is, koop een leuke mediaplayer. Die lusten alles en hoef je niks meer te converteren.
Ze zijn er al vanaf zo'n 70 euro, dus waarom moeilijk doen:
http://www.redcoon.nl/B207701-Asus-OPlay-HDP-R1_Mediaspelers
 
ik ben het helemaal met edmoor eens (of je pc / laptop aan de tv hangen met hdmi)
je schrijft helaas niet waar je nu mee afspeelt

mocht je toch verder willen (erg veel werk en leren), een opzetje
een zogenaamde video is eigenlijk een container waar video en geluid in zit en soms ook hoofdstukken en ondertitels
http://nl.wikipedia.org/wiki/Matroska

vraag 1: je converteer programma kan niet omgaan met interne mkv subs
dus eerst die subs uit de mkv halen

vraag 2: als de mpeg (1 of 2 ) het op de pc goed doet is ie goed. Dan ligt het probleem dus bij het afspeel apparaat.


Ik het het vermoeden dat je de film af wil spelen direct op de tv met een usb stick.
En dan kom ik met het aloude gezegde:"schoenmaker hou je bij je leest"
Een tv is er om beeld te laten zien, en niet om media te decomprimeren.
 
Precies.
Hoewel de TV's er steeds beter in worden missen ze altijd wel een paar codecs waardoor bepaalde bestanden, zelfs als deze volgens de handleiding wel worden ondersteund, gewoon niet of niet goed afspelen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan