Powerline... Hoe doe ik het?

Status
Niet open voor verdere reacties.

sander7390

Gebruiker
Lid geworden
17 jun 2012
Berichten
69
Hallo allemaal,

Ik ben van plan een powerline te kopen want ik wil in een andere kamer gamen omdat wifi bereik erg slecht daar is.
Nou vond ik de powerlines daarvoor en het leek me wel ideaal.
Ik vroeg me nu af hoe ik het ga opzetten allemaal... Ik heb 1 stopcontact zal ik dan een zon doos met meerdere stopcontacten aan verbinden?
Ik heb een video gemaakt hoe mijn meterkast met router enzo eruit ziet.
http://www.youtube.com/watch?v=GOQQZ_WbuW8

Alvast bedankt.
 
Hi, je moet bij de meeste powerline verbindingen een stopcontact opofferen. Dat wil zeggen dat je in de meterkast een dubbel stopcontact moet maken. En ook op je kamer moet een apart stopcontact beschikbaar zijn.
Er zijn wel uitzonderingen op deze regel; daar is een stopcontact geintegreerd in de powerline adapter; als voorbeeld Fritzbox (duits gesproken), maar er zijn er wel meer die dit doen. daarmee moet het ook lukken.
 
Maar zon stekkerdoos met meerdere stopcontacten is niet goed? Zijn er andere manieren waardoor ik betere wifi kan krijgen op gewoon betere internet in de kamer?
 
Je zou een Wifi extender kunnen gebruiken, deze verlengt het signaal als het ware. Sommige homeplugs doen het trouwens prima in een verlengsnoer zolang er geen apparaten zijn met storende modulaties maar ik zou die risico niet nemen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan