Icybox harde schijf onvindbaar op netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jgom

Gebruiker
Lid geworden
29 jun 2013
Berichten
11
Beste forumers,

Ik zou graag mijn probleem aan jullie voorleggen,
ik ben al een tijdje bezig, maar wordt per minuut meer gefrustreerd,
ik heb de vraag ook elders uit staan, maar tot nu toe geen effectieve oplossing.

Ik heb een mediaspeler aangeschaft, een ICYbox ib-mp-309, hierin heb ik zelf een HD gezet,
de speler herkent de HD, en als ik bv via USB verbinding media erop zet, werkt het allemaal prima.

Aangezien er een netwerk aansluiting op zit, wil ik heb kunnen benaderen via de pc, het probleem volgt hieruit.

ik heb mappen op de pc gedeeld, deze zijn gewoon benaderbaar via de media box,
In windows ( vista) zie ik alleen met geen mogelijkheid de HD van de mediaspeler

Ik zal even proberen duidelijk te krijgen wat ik heb gedaan, en wat ik wel zie...

de modem (xperiabox) zit via glasvezel aangesloten, hiervandaan gaat een lankabel naar de switch , vandaar 1 naar de tv ontvanger, en 1 kabel naar de media box,
ik heb geprobeerd om de switch ertussen uit te halen, zodat de mediaspeler rechtstreeks via lan op de experiabox zit, geen verschil helaas.

Als ik inlog op de experia box zie ik een aantal allocated adresses, waaronder het vaste ip van de mediabox ( 192.168.2.5 )
deze heeft alleen de naam "unknown"
wel is er een mac adres + ip adres.

op het moment dat ik de mediabox voorzie van een ander ip bv 192.168.2.9 , veranderd dit ook in mijn experiabox.

Vista ziet wel dat er een Icybox is aangesloten als media apparaat ( zie bijgesloten jpg )
maar als ik hier op klik, is dit alleen windows media player gerelateerd.

wat ik al geprobeert heb

- via ip nummer te benaderen ( als ik 192.168.2.5 intyp krijg ik dat pagina niet bestaat )
- firewall uitgezet
- virus scanner uitgezet.
- windows share manager
- werkgroep veranderd naar workgroup
- media delen in netwerk 6

nu weet ik dat de mediaspeler en de pc in dezelfde werkgroep moeten staan om elkaar te zien,
maar ik kan in de icybox geen werkgroep invullen o.i.d, echter ziet de box wel de pc dus
maar kan met geen mogelijkheid de harde schijf vinden.

Is er iemand die mij een beetje op weg kan helpen, en misschien dingen weet die ik kan proberen?,

Alvast bedankt!
 

Bijlagen

  • Knipsel.JPG
    Knipsel.JPG
    20,7 KB · Weergaven: 30
Tik in de Verkenner eens het volgende in:
\\192.168.2.5\HDD1
 
Op het moment dat ik in verkenner bovenstaande intik krijg ik de melding

geen toegang tot \\192.168.2.5\HDD1
foutcode 0x80004005
niet nader omschreven fout

ik snap er niets van :-(
 
Zo deed ik het op m'n AC Ryan en zo doe ik het nu op m'n Mede8er. Vandaar dat voorstel.
Even n.a.v. je verhaal, het IP adres is goed?
Stel anders de vraag eens op het forum van Icybox:
http://icyboxforum.com/
 
Hoopte ook dat het zou werken :)
w.b.t het IP, die klopt inderdaad, als ik ook bij eigenschappen van die vorige bijgevoegde jpg kijk, staat dat er ook,
tevens staat in mijn modem ook hetzelfde adres, dus kan eigenlijk niet missen,
en aangezien ik hem ook direct aan de experiabox heb gehangen middel lan kabel,
vrees ik dat het ergens in windows fout gaat,

ik zal mijn vraag ook even daar neerzetten, wie weet
 
Dank je, ik ga de handleiding eens grondig doorspitten na het eten,

alvast bedankt voor je berichten,

ik zal mijn bevindingen later plaatsen :)
 
Eet smakelijk en succes :)
 
Ik heb de handleiding even bekeken, het is alleen voor een NAS, dus een ander type dat ik bezit,
kan zijn dat dezelfde poorten gebruikt worden, dus heb al die poorten toegevoegd in de xperiabox modem en geforward, helaas zonder resultaat
ik kan ook niet de specifieke manual vinden voor dit type, zelfs niet op de raidsonic site,

je zou zeggen dat het best makkelijk is, maar hou geen haar over zo haha
 
Welk type heb je precies?
 
ik heb het type icybox IB-MP309HW-B

ondertussen ben ik de vraag ook op het icybox forum aan het zetten ,
er zal toch ooit een verlossend antwoord komen haha
 
Als je een mediaspeler met een interne HD hebt dan kan deze gewoon als NAS (Network Accessable Storage) werken.
 
Ok, dat is goed nieuws dus,
Ik ben nu aan het checken of de poorten daadwerkelijk openstaan,
want heb dit gedaan in de router, alleen geeft de icybox website bij de port forwarding test aan dat alle 4 die poorten dicht staan,
 
Portforwarding heb je ook niet nodig als je hem alleen vanuit je eigen Windows netwerk wilt benaderen.
 
ok, gelukkig, want mijn experiabox is er niet zo blij mee, hij gooit alles direct dicht,
we gaan weer verder zoeken :)
 
Sorry.
Ik dacht je handleiding gevonden te hebben maar bleek niet zo te zijn.
 
Ik heb nu de mediaplayer direct met een losse lan aan de xperiabox gehangen, maar ook dit bied geen oplossing,

Hu maar hopen dat ze op het icy forum zullen reageren, ben erg benieuwd!
 
ik heb wel een samba share tussen het netwerk staan, als ik deze aanklik, is de map leeg, ( staat 1 foto op hd voor test ),
en als ik wat wil toevoegen zegt hij dat ik niet gemachtigd ben :-(

maar dan nog zou ik via ip moeten kunnen benaderen toch?,

heb in de experia ook samba enabled, en ftp enabled etc.
 
Ik ken het apparaat niet en kan je er dus verder niet mee helpen.
Als Samba is ingeschakeld moet je de HS in dat die speler kunnen benaderen met \\ip-adres\HDD1
Wellicht nog even Windows herstarten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan