Netwerksnelheid 100,0 Mbps ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

denven

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2007
Berichten
71
Hallo iedereen,

Ik heb internet van Ziggo Alles-in-Een Extra 120/10 *download/upload* Dit wordt 1 augustus 2013 opgeschroefd naar 150/15.
Nou zat ik eens te kijken naar mijn netwerkkaart instellingen, en zag dat de Snelheid op 100,0 Mbps was.
Ook houdt ik er rekening mee dat we achter een router zitten, en dat er dan ietswat snelheid af gaat. (Zo heb ik het tenminste een keer opgevangen!)
Deze router kan echter ook Gigabit aan. (TP-LINK 300M Wireless N Gigabit Router, Model No. TL-WR1043ND)

Er staan 2 pc's hier in huis, welke beide over een Gigabit-kaart beschikken.
Nadat ik beide op Gigabit had gezet bij de netwerkkaart configuratie (speed&dupplex), blijft er bij Status de snelheid op 100,0 Mbps staan. (zie afbeelding!)

internet.png
Kan dit liggen aan de kabels die we hebben liggen hier? Deze kabels zijn meen ik al zo'n 6 a 8 jaartjes oud :)



Na mijn idee, kan de snelheid nooit boven de 100,0 Mbps komen wanneer het zo aangegeven staat.
Of ik moet al helemaal verkeerd hebben, maar anders zit ik er over te denken om cat6 kabels aan te leggen wanneer het probleem zich daar in kan bevinden.
 
Ik heb even mijn pa nagevraagd, en deze kabels liggen er nu al vanaf 2004/2003.

Dus al dik 9-10 jaar.
 
Laatst bewerkt:
Even een UPDATE:

- de oude kabels gaan er uit.
- Heb cat6 UTP 100% koper besteld. Benieuwd hoe deze gaat doen. Zaterdag ga ik dit aanleggen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan