Film opslaan met windows movie maker Lukt niet door fout melding

Status
Niet open voor verdere reacties.

frankie3

Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2013
Berichten
7
Hallo,
Ik ben al een tijdje in het bezit van een GoPro camera, en heb al twee films er mee gemaakt in windows movie maker. Het enige probleem is dat ik het niet kan opslaan in HD kwalitiet (1080p) Ik krijg dan de volgende melding:

"Er is niet genoeg geheugen beschikbaar om dit bestand op te slaan. probeer het met een lagere resolutie op te slaan."

Ik kan alleen de film opslaan op hele lage resolutie wat slechte onscherpe beelden veroorzaakt. Ik gebruik mijn laptop met Windows 7 64bits 4gb ram

Ik heb het volgende al geprobeerd:
- Schijfruimte vrijgemaakt (200GB)
- Naar 64bits besturingssysteem gegaan met 4gb RAM geheugen
- Wisselbestand vergroot naar 6gb, 10gb en 20gb ( voor extra RAM geheugen werd mij verteld)
- Film in delen opslaan
- 2 foto's met muziek en overgang opslaan (gelukt !!!!)
- 3 of meer foto's opslaan of 1 filmpje (5sec) en foto (niet gelukt)
- Movie maker opnieuw geïnstalleerd.

Ik zoek al het hele internet af maar nog steeds geen duidelijke oplossing voor dit probleem.
Enig idee?
 
Kan je het laptop geheugen vergroten naar 8GB? Welke eisen heeft Windows movie maker voor full HD films?
 
Het zou best kunnen zijn dat mijn geheugen verhoogd moeten worden.
als ik kijk naar de instellingen zie ik dat hij aanraad om iets meer dan 6000mb nodig heeft.
echter heb ik een wisselbestand van 20gb zelfs geprobeerd. (op de help pagina van movie maker gaven ze aan dat dit kon helpen)

Nou zit ik ook nog te kijken of nieuw geheugen te kopen. maar kom ook niet helemaal uit welke kloksnelheid van ddr3 geheugen ik moet hebben.
Ik heb een laptop met de volgende specs:
intel core 2 duo CPU T6400 2.00GHz
4gb RAM
64 bits besturingssysteem

en in mijn geheugen bankjes zitten twee 1066 MT/s kaartjes van 2gb.
moet ik dan ook weer 1066 MT/s kaarjtes kopen of kan ik ook 1333 of 1600 MT/s gebruiken zonder rare instellingen in me computer te veranderen?

(sorry voor de dubbele vraag in 1 post)

[edit]
ik zat dan aan deze geheugenbankjes te denken:
Link geheugen

of zijn er betere (goedkopere opties)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan