In elkaar overlopende mp3's aparte tracknummers geven

Status
Niet open voor verdere reacties.

loek1957

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2013
Berichten
5
Kun je, als nummers in elkaar overlopen zoals bij veel cd's van Pink Floyd, de nummers een apart tracknummer geven, maar dan als je alles'als één lange mp3 hebt opgeslagen? Dus net als een gewone cd?
Ik hoop dat iemand hier een antwoord op heeft.
 
Welkom op Helpmij.nl:thumb:
Dat kan met de meeste audiobewerkingsprogramma's.
Hiermee kan je zogehete splitpoints toewijzen waardoor je kan skippen naar de volgende track(s).
Hoe dat moet is per programma verschillend, dat zou je zelf moeten uitzoeken.
 
Dat weet ik. Maar kun je dat ook als je alles wilt opslaan als mp3's en niet als "gewone" audiofiles zoals ze op een cd staan?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Weet dat dat met audacity wel kan, dus ook met andere waarschijnlijk.
 
Dat gebruik ik al jaren, maar ik heb er nooit bij stilgestaan om het híervoor te gebruiken. Hartstikke bedankt voor de tip. ik ga 't van de week uitproberen.
 
Ben bang dat dit (splitpoints) niet is wat je zoekt. (Zal het opslaan als verschillende mp3's en begreep dat je dat juist niet wou.)
Om in een bestand (1 mp3) naar een voor gedefinieerd plaats te springen zou je z.g. cue point moeten gebruiken.
Zover mij bekend kan mp3 niet met cue points overweg.
 
Dat dacht ik ook, BikerBill. Maar misschien zijn er nog anderen die weten wat jij, ik en Jackall nog niet weten. Ik wacht de verdere reacties maar even af. Intussen wil ik jou en Jackall in ieder geval bedanken voor jullie reacties. Bij deze dus.
 
Als je een speler gebruikt welke met een cue list overweg kan (VLC Media Player bijvoorbeeld) zou je een eigen cue lijst kunnen maken.
Informatie wordt dan (helaas) niet in de mp3 opgeslagen maar in een soort van appart afspeellijst.
Bijvoorbeeld: (Copy / paste in kladblok)

PERFORMER "Naam artiest"
TITLE "Titel track"
FILE "Bestandnaam.mp3" MP3
TRACK 01 AUDIO
TITLE "track titel 1 hier"
INDEX 01 00:10:00
TRACK 02 AUDIO
TITLE " track titel 2 hier"
INDEX 01 00:41:11
TRACK 03 AUDIO
TITLE "track titel 3 hier"
INDEX 01 03:23:08

Waarbij het cursief ingevuld moet worden en dan opslaan als: bestandsnaam.cue
Let wel de index is minuten:seconden:frames (75 frames in 1 sec)
Dit samen met je mp3 opslaan en dan de cue openen met je media speler.
Tis proberen waard. :)
 
Ik ga het binnenkort proberen en dan hoor je van me of het gelukt is of niet. Geweldig bedankt tot nu toe.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan