bedraad intenet valt steeds uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

DijsnK

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2013
Berichten
133
Hoi iedereen!

Ik heb bij mij thuis mijn PC braaf aan het bedraad internet hangen (15-20m UTP) van mijn router (nieuwe Ubee router van Ziggo) en gewoon aangesloten op de onboard internet adapter op mijn moederbord.

Nu is het dat mijn internet verbinding regelmatig even uitvalt, en ongeveer een halve minuut later weer verbinding begint te maken. Dit mislukt soms de eerste keer en dan een halve minuut later wordt er opnieuw geprobeerd verbinding te maken. Als die verbinding weer tot stand is gebracht gaat het vaak weer een hele tijd goed.

Ik kreeg van iemand te horen dat dit te maken kan hebben met Google hangout (gebruik ik regelmatig) maar het komt ook voor wanneer ik deze niet gebruik of die dag gebruikt heb. Dit lijkt mij dus niet de oorzaak...

De gateway zelf heeft geen disconnects van het internet dus het zit echt ergens intern.

Heeft iemand suggesties of iets wat ik moet controleren of kan nakijken om dit te verhelpen of verbeteren?
 
*update*
er komt vanmiddag een monteur langs dus als die extra informatie heeft zal ik dat ook even doorgeven
 
Okay die had dus geen extra informatie.
Zou ik kunnen checken of de LAN poort op my mobo nog steeds goed werkt?
Hij heeft het altijd gedaan en heb dit probleem pas sinds ik verhuisd ben. Daarom ging ik er vanuit dat het aan het netwerk lag.

Iemand?
 
Ik heb dus nog steeds het zelfde probleem! Ondertussen al een extra netwerk jaartje getest maar die doet het ook. In de router geeft ie ook niet aan dat de verbinding verloren is gegaan dus ik weet het echt niet meer
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan