HomePlug wil niet op 'onbekend' netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

LWM

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2008
Berichten
969
We hebben meerdere pc's en laptops in huis in gebruik (Linux en Windows). Twee pc's zijn via Devolo Mini 200mb adapters verbonden met de modem/router van KPN (InternetPlusBellen). In totaal dus 3 Devolo's permanent aangesloten. Daarnaast heb ik een setje HomePlug 200mb van Aldi in de kast liggen en een daarvan wordt regelmatig gebruikt met een laptop of een andere pc. In het stopcontact, kabeltje erin en het ding verbindt vanzelf met het netwerk (installatie cd nooit gebruikt). Gisteren de tweede uit de verpakking gehaald en die deed niets. Vervolgens de installatie cd op een Windows pc gebruikt en na een tijdje maakte hij ineens wel verbinding. Kort daarop deden ze het allebei ineens niet meer. Alle lichtjes branden continu, maar in het progje kreeg ik de melding 'onbekend netwerk'. Dat progje - van de installatie cd - was ineens ook niet meer te openen. Twee keer opnieuw geïnstalleerd, maar op 'open' klikken doet niets. Aan de devolo cockpit kan ik niets zien, want die toont geen adapters van andere systemen, ook niet als ze goed werken. Resetten van de HomePlugs en opnieuw alles opstarten maakt ook geen verschil. Ik kan geen oorzaak bedenken, want ongeacht het merk moeten ze volgens de homeplugstandaard zonder iets in te stellen gewoon werken (staat ook op de handleiding).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan