Externe harde schijf gecrasht

Status
Niet open voor verdere reacties.

ldries46

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2006
Berichten
446
Mijn externe harde schijf is gecrasht.
Het type harde schijf dat gebruikt werd is een Seagate Baracuda 7200.11 van 1000GB
Uitgezocht is inmiddels dat de interface naar de schijf niet het probleem is.
Het probleem zit in de schijf zelf. Het is voor mij van groot belang dat ik nog enkele files dir nog niet op een back-up staan gered worden. Gelukkig is van het meeste wel een back-up.

De schijf geeft bij het aanzetten eerst een enkele minuut een aantal tikken en wordt daarna stil. De Windows 7 software herkent hem niet. Op software die onder andere op "Hirens Bootable CD 15.2" staat en "Stellar Phoenix" herkennen dat het om een Seagate schijf gaat maar suggereren dat de grote meer als 2TB is. Waarschijnlijk om die reden kunnen zij geen files op de schijf herkennen.

Met welke software zou ik dit wel kunnen zodat ik de gewenste files alsnog kan back-uppen.

Bertus
 
dan is de data recovery diensten in nederland een uit komst
de schijf is helaas naar zijn moer (in plat nederlands).
tikken heb ik zelf al meer als genoeg mee gemaakt.
dus geef je weinig kans dat er nog data op te reden is.
 
Laatst bewerkt:
Helaas heb ik niet zoveel aan dit antwoord. Dat de schijf op zich niet te redden voor normaal gebruik daar was ik ook al lang achter. Wat ik zoek is een mogelijkheid om nog enkele files te kunnen redden. Daarvoor is het nodig dat dat programma de gelezen gegevens over het aantal sectoren en de bijbehorende andere parameters kan vervangen door wat ze eigenlijk zouden moeten zijn, want voor zover ik kan zien zit daar het probleem.
 
helaas heb ik helaas geen andere voor je.
de schijf zo als je al aan gaf is defect.
alleen een recovery lab kan de data lezen en die optie is toch mega duur.
waarom mag je dan denken (omdat de schijf weer herbouwt woord)
prijs is per mb dus als het echt van belang is ? en of het dan echt tegen de prijs op weegt,
laat ik aan u over.
maar er is dan geen software zo verkrijgbaar die dat even voor je wil doen.
 
Laatst bewerkt:
Uit verder onderzoek dat ik gepleegd heb lijkt het erop dat er gegevens betreffende de grote en de indeling van de schijf verloren zijn gegaan.. Ik heb inmiddels de schijf op twee verschillende computers aangesloten de ene met windows 7, de andere met windows XP Voor zover ik kan zien wordt met name het aantal sectoren verschillend weer gegeven. De laatste optie die ik nog zie is software waarbij ik dat soort gegevens vanuit de computer aan het programma kan doorgeven. Bestaat er zulke software?

L. Dries
 
Nogmaals, Dit lijkt voor mij de laatste redding voor een beperkt aantal files.
De schijf tikt in alleen direct na het opstarten. Op het USB device dat ik gebruik is te zien dat er pas aan het einde van die cyclus een lees fout optreed. Kennelijk worden de basisgegevens van die schijf niet goed gelezen, of misschien wel helemaal niet gelezen. Het gevolg is dat wanneer ik een programma als Stellar gebruik de er incorrecte gegevens gebruikt waardoor er vanaf dat moment alleen maar lees fouten worden gesignaleerd. Logisch als een 1TB schijf wordt behandeld alsof het een 2TB schijf is.
Mijn hoop is echter dat die gegevens er toch vanaf gelezen kunnen worden als ik in staat ben de basis parameters zoals bv het aantal sectoren handmatig aan te passen. Wie kan mij vertellen welke software er daarvoor bestaat, ik kan mij niet voorstellen dat dat er niet is.
 
Helaas

Helaas heft nog niemand een antwoord gegeven waar ik iets mee kan.
:(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan