Hoeveel GB Fotocamera SD kaartje

Status
Niet open voor verdere reacties.

hiddetiesinga

Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2011
Berichten
46
Hallo,

Ik heb een simpel toestel Olympus Fe-4000 en weet eigenlijk niet hoeveel GB ik nodig heb.

Ik ga op vakantie en wil wel flink wat foto's maken, maar zeker geen duizenden.

Hoeveel heb ik ongeveer nodig ?

Alvast bedankt ;)
 
Als we uitgaan van dat je 1000 foto's neemt en 2,5MB per foto nodig is, heb je 2500MB nodig, dus een 4GB kaartje.
 
Ok, ik hoop dat je nog geen kaartje gekocht hebt & ook nog niet op vakantie bent! ;)

Want: Ik heb even je camera-model opgezocht, & volgens mij & de GebruikersHandleiding hoort er geen SD maar een Type M+ xD-Picture Card in (Wikipedia)

Maximale grootte daarvan is 2GB. In de camera zelf zit zonder kaart 19MB, zie, lees de GebruikersHandleiding:

http://www.olympus.nl/site/nl/archived_products/cameras_1/compact_cameras/fe_4000/fe_35.pdf

Even goed de GebruikersHandleiding lezen dus!

Op de maximale resolutie van 12MB kan je daarop dus 166 foto's nemen, plus 1 op de interne kaart.

Reden dat ik reageer is omdat ikzelf een Olympus heb, X-43, & er een 8GB MicroSD met SD-adapter heb bijgekocht. Bij het eerste gebruik deed die het niet in de camera, pas nadat ik de kaart met de camera geformatteerd had.
Toen kreeg ik weer een foutmelding op het scherm, want vanwege de 18MB interne kaart stond de camera ingesteld op 1MB foto's...
Pas nadat ik de resolutie had ingesteld op de maximale 8MB, verdween die foutmelding & kon ik meer dan 2500 foto's maken.
Als ik daarna dan terug schakelde naar 1MB, kreeg ik geen foutmelding, maar kon ik maximaal 9999 foto's maken!!!...
:rolleyes:
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan