Adobe elemensts 6

Status
Niet open voor verdere reacties.

e de waele

Verenigingslid
Lid geworden
28 dec 2000
Berichten
2.694
Geachte forumleden.
Ik heb zelf adobe elements 6 op mijn laptopstaan
Ik heb nu 6 kleine fotos van 2,7 x2,7 cm deze wil ik op een foto kaart zetten van 10x15 cm maar dat wil niet lukken hoe pak ik dit aan
Ik wil deze op een stick zetten en dan laten afdrukken bij het kruidvat maar ik krijg het niet voor elkaar de fotos op een foto te zetten voor af te drukken
wie helpt mij weer op gang ?
e de waele
 
Hallo Probeer je op gang te brengen. 2,7 x 2,7 is niet erg groot. Probeer die een op te slaan als JPEG 10 x 15. Dan heb je volgens mij het minste kwaliteit verlies. Klikje voor wat info.
 
IK wil het volgende doen
Ik heb hier op mijn laptop 12 fotos staan met de afmetingen 2,7x2.7 cm dat zijn kleinjes een soort pasfotos
Deze 12 wil ik op een kaart zetten van 10x15 cm en dan opslaan op mijn stick om deze bij bv kruidvat af te drukken
Dus eigenlijk een foto van deze 12 afbeeldingen op een kaartje (foto)
e de waele
 
Dit zijn de pas fototjes bedoel je zoiets. Niet met elements gemaakt heb ik niet, maar zo doe ik het altijd. Dit is voor mij vele malen sneller.

Eerst in word gemaakt fototjes kopieren en plakken. Toen heb ik een snapshot (knipprogramma, ken je wel he) gemaakt en er JPG van gemaakt.

En hier het resultaat 1.

pasfotoa1.JPG
 
Laatst bewerkt:
Ik werk met altijd met paint shop pro, maar ik denk dat werkwijze hetzelfde is:

Open een nieuw bestand, geef de gewenste maten in.
Open de 12 plaatjes die je wilt gebruiken, kopieer een plaatje en plak het als nieuwe laag in je "nieuw bestand".
Doe hetzelfde met de overige 11 plaatjes, als je alles naar wens geordend hebt voeg je de lagen samen en sla je het bestand op als .jpg

( Mocht Adobe elements wezenlijk anders zijn, dan is er misschien iemand die het voor dat programma kan uitleggen)
 
Laatst bewerkt:
ok ik ga het morgen uitproberen ik laat het nog weten wat het is geworden
alvast bedankt voor juliie tips
e de waele
 
Wat een probleem om 6 fotos op een kaart te krijgen Het lukt voor geen meter
Ik kan wel een collage maken maar dan kloppen de afmetingen van de fotos niet meer
Ik wil 6 fotos van een bepaalde maat afdrukken op een 10x15 cm kaart en dan uitknippen voor ergens in te steken
Maar ik krijg het niet voorelkaar
e de waele
 
Mhh, ja dat is wat, probeer nog verder te helpen. Hier voorbeelden. Klikje succes ermee. Het zal ook werken met die adobe 6 van je.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het met adobe gedaan en het is mij toch gelukt Ik heb nu 3 veschilende maten op mijn 10x15 kaart staan van fotos
Ik ga deze eens proberen af te drukken bij het Kruidvat Ik laat het nog horen.
Als alles goed is verlopen zal ik schrijven hoe ik het heb gedaan want fotos afprinten met de zelfde maten is gemakkelijk maar met verschillende is eits anders
Je hoord nog van mij Ik ga eerst eens je bericht lezen en proberen ik ben benieuwd
tot later
mvrg
e de waele
 
Ja leuk laat maar horen. Ben eens benieuwd. Groet Manamana.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan