Zwartwitfoto's afdrukken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

mara21

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 jul 2013
Berichten
2
Ik probeer al een aantal maanden zwartwit foto's te laten afdrukken maar alle posters die ik tot op heden laat afdrukken vertonen een groene,paarse of roodachtige waas.
Nu ben ik op internet een site tegengekomen zwart-wit-fotografie en daar beweren ze dat zij dit wel zonder vreemde bij kleurzwemen kunnen.

Mijn vraag is heeft er iemand ervaring hiermee ik heb namelijk geen zin nog meer geld uit te geven en weer lelijke zwartwit foto's te krijgen.
 
Vaak hebben printers de mogelijkheid om in de instellingen op te geven dat je geen kleur wilt gebruiken.
Kijk eens of jouw printer dat ook kan.
 
Nou, edmoor , ts laat de foto's afdrukken bij iemand anders.
Ik weet niet of je de foto's in kleur inlevert bij diegene die de foto's afdrukt.
Maar zou het helpen om de foto's eerst digitaal in zwart/wit te veranderen.
 
Daar had ik even niet op gelet, maar als je het laat doen bij een professioneel bedrijf is het wel raar dat ze dat met kleur afdrukken als het om zwart/wit foto's gaat. Daar zou ik dus niet voor betalen en het ze overnieuw laten doen, mits je erbij hebt vermeld dat het om zwart/wit foto's gaat.
 
Wanneer je zwart-wit foto's laat afdrukken op een kleurensysteem, en dit hebben de meeste "gewone" afdrukcentrales, heb je bijna altijd een kleurzweem. Rood of groen zijn de meest voorkomende kleurwazen, maar geel of zoals de TS meldt paars, kan ook voorkomen. Dit is door de afdrukcentrale bijna niet te voorkomen. Wanneer ze hun systeem speciaal van tevoren voor je kallibreren, dan heb je nog een beetje kans dat het goed gaat, maar zelfs dan heb je geen zekerheid. De oplossing is om er zelf express een kleurtoning in te stoppen. Bijvoorbeeld licht sepia. Wil je dit niet, dan zit er niets anders op dan de foto's te laten afdrukken op een goede zwart-wit printer. Deze zijn er gelukkig volop wanneer je naar de betere fotozaken of de vaklabs gaat. Een voorbeeld van een winkel die heel mooi zwart-wit (zonder kleurwaas!) kan afdrukken, is Eyes on Media. Deze winkel zit in Amsterdam, maar ze hebben ook een online printing systeem: http://www.eyesonmedia.nl/online-printing/.
 
zwartwitfots

Ben in Amsterdam geweest de afdrukken waren slecht afgedrukt (erg grijs) en ik schrok me rot van de prijs.Ik heb ondertussen een afdruk besteld bij http://zwart-wit-fotografie.nl voor een veel betere prijs en ik kreeg veel mooiere afdrukken mooi diep zwart met helderwit en zonder vreemde kleur.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan