mediaplayer/ movie maker spelen niet volledige film af, telling klopt niet,

Status
Niet open voor verdere reacties.

Debbie86

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2011
Berichten
19
Hallo,

Met windows movie maker wil ik diverse filmpjes achter elkaar zetten ( gaat normaal altijd goed). maar ik heb problemen met de filmbestanden of de mediaplayer.

Ik heb de films van de dvd ( zelf toendertijd gebrand en werkt ook op dvd speler) overgezet op de computer. Echter als ik hem via mediaplayer afspeel dan geeft hij aan dat de film maar 30 seconde duurt terwijl dit in werkelijkheid 29 minuten is. Als ik de film laat afspelen komen wel alle 29 minuten aan bod en ook als ik hem vooruit spoel zie ik de hele film, maar de telling klopt niet. In movie maker geeft hij maar 30 seconde aan. Ik heb de film al omgezet in AVI, WMV, MKV, MPG en MOV. Het originele bestand is VOB. Ook heb ik de dvd al 3 keer opnieuw op de pc omgezet, maar dit werkt ook niet. Als ik hem omzet naar MKV krijg ik bij de ene film wel volledig alles te zien maar zitten er rare geluiden in die er niet in zaten en blijft hij steeds bij verschillende stukjes vast hangen, waarbij het geluid wel doorspeelt.

Ik hoop dat iemand een oplossing weet

Groetjes Debbie
 
Hoe groot is dat vob bestand? En stond er maar 1 vob bestand op die DVD?
 
Op de dvd staan 8 IFO bestanden, 8 VOB bestanden en 8 BUP bestanden. totale grote van 2.96 GB. Normaal werkt het op deze manier wel, maar vandaag heb ik twee filmpjes/ dvd`s waarbij het niet werkt.

De films zijn met de camera gefilmd en via de dvd recorder omgezet op dvd. Deze dvd is ook goed afgesloten want kan ze op alle andere dvd spelers bekijken.

Sommige vob bestanden speelt die wel af zoals het moet, en andere weer niet, terwijl ze op dezelfde dvd staan. Ook al geprobeerd om alleen het VOB bestand te kopiëren die het niet deed, maar dit heeft ook geen effect tot nu toe gehad.
 
Hallo,

Heb de dvd geript met dvd shrink maar telling geeft in vlc mediaplayer weer maar 20 seconde aan bij het afspelen. hij speelt het wel volledig af. Ook in windows media player speelt hij volledig af maar in moviemaker heb ik weer maar 20 seconde film in totaal en laat hij de rest niet zien
 
Raar inderdaad. Je kunt de DVD converteren naar AVI en kijken of moviemaker die dan wel snapt. Die conversie kun je eenvoudig doen met Freemake Video Converter:
http://www.freemake.com/


*Edit:
Ik zie net dat je dat al heb geprobeerd, sorry.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag heb ik alle filmfragmenten via de mini dv bandjes opnieuw op dvd gezet. Ik heb extra alleen de stukjes gebrand die ik nodig had, maar nog steeds heb ik maar een paar seconde van een filmpje dat ik kan bekijken via moviemaker en doet de mediaplayer nog steeds maar 20 seconde aangeven, waardoor mijn probleem nog niet is opgelost.

- opnieuw branden van dvd
- opnieuw branden vanuit de mini dv bandjes
- bestand omzetten naar ander bestand
- kopiereen van dvd naar pc
- dvd rippen via dvd shrink

heb ik allemaal al geprobeerd en lost het probleem niet op.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan