aanleggen LAN: 90 meter kabel?

Status
Niet open voor verdere reacties.

madmuppet

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 dec 2001
Berichten
2.273
na de zomer is het de bedoeling dat ik samen met een aantal collega's ga werken op een tijdelijke werkplek.
Het is de bedoeling dat een tijdelijke kantoorruimte (portacabin) wordt ingericht, voorzien van alle gemakken om daar normaal te kunnen werken.
Dit kantoortje wordt geplaatst op een terrein naast een woning, waarvandaan wij alle nutsvoorzieningen krijgen (water, elektriciteit, internet). Punt is wel.... dat kantoortje staat ongeveer 90 meter van de woning af. Dat gaat gegarandeerd problemen geven met de dataverbinding.
Ik had al gedacht om een cat. 6 FSTP kabel te gebruiken, ingegraven in een mantelbuis, maar dan nog... 90 meter is best ver. Ik wil GEEN gebruik maken van WiFi. Misschien wel in de kantoorruimte, maar niet om die 90 meter ge overbruggen.

Hoe ga ik dat aanpakken? Bestaat er zoiets als eer LAN repeater? Waar moet ik (nog meer) op letten?
 
ja, maar dat is een WLAN repeater. Dat moet ik dus niet hebben....

wat betreft afstand... die 100 weet ik ja, maar hoe zit dat dan met repeaters? Kom je dan verder? In het gemiddelde kantoorgebouw zit je ook zomaar 100 meter of meer van een server (tenminste... bij ons wel)
90 of 100 meter is dicht bij elkaar. Beetje verstoring van een of ander, en het gaat fout.

Het hoeft trouwens ook geen goedkope oplossing te zijn. Als het € 1.000 kost, is geen enkel probleem....
 
Laatst bewerkt:
Goede cat 5e is hier net zo goed geschikt voor als cat 6.

100M gaat prima als er geen extra interferentie is en een directe point-to-point. De 100M specificatie gaat namelijk uit van 2 patchpanels en 2 patchkabels evenals de eigenlijke kabel. Zonder de extra verliezen van deze omstandigheden kun je soms wel tot 120 meter halen. Er bestaan inline repeaters die een euro of 20 kosten mocht je die willen gebruiken, maar ik zou gewoon eerst de 90m proberen
 
Laatst bewerkt:
update..... we hebben uiteindelijk gekozen voor een 4G verbinding. Werkt als een zonnetje....:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan