pc wil niet openbaar gaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

bierent

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2012
Berichten
377
ik wil graag mijn pc in het thuisnetwerk openbaar maken vooral voor muziek te streamen maar ook fotos en videos
nu heb ik alles gedaan wat ik wist en hier nog even alles gelezen en gedaan http://computertotaal.nl/cursussen/26165-probleemloos-media-streamen.html
maar ook hierna ziet nog geeneen pc mijn pc maar zien andere pc's wel elkaar en ik zie ook hun pc's bij wmp.
hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn pc openbaar word???

Berend
 
Het probleem is waarschijnlijk dat je de domeinnaam niet gelijk hebt. Om elkaar te zien moeten alle pc's dezelfde domeinnaam hebben, bijvoorbeeld Thuisnetwerk of WORKGROUP (standaard in Windows). Dit kan je wijzigen in het Netwerkcentrum, volgens mij in het menu aan de linkerkant (excuses voor de onzekerheid, ik ben een 90% Linux gebruiker;), daar zou dat makkelijker gaan).
 
Voor het nazien of wijzigen van de werkgroep, klik met rechts op Deze Computer en kies Eigenschappen, daar kun je het zien en evt. wijzigen.
Maximaal 4 klikjes, hoezo makkelijker :cool:
 
hmm hij heeft zelfde als andere pc's WORKGROUP
asdf.jpg
k zag wel dat andere pc's ineenkeer wel mijn pc zagen en erin konnen maar met windows media player werkt het nog niet.
ik speel graag vanaf mijn telefoon af xperia acro s via wifi.
dus nu probeerde ik op andere pc daar klikte ik op streamen en dan externe besturing van mijn speler toestaan en toen deed ie het.
zelfde deed ik met mijn pc maar mijn telefoon ziet hem niet.
moet ik miss windows media player opnieuw installeren of windows helemaal??
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan