Windows Mail, ontvang geen nieuwe berichten meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

boerbos

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2003
Berichten
23
Sinds enkele weken komen er ineens geen nieuwe berichten meer binnen, in Windows mail,
terwijl berichten versturen nog wèl probleemloos verloopt.
Ik krijg een Windows beveiligings-scherm te zien, (zie bijlage) dit gebeurde voorheen nooit
Wanneer ik dit negeer, komt daarna de volgende foutmelding:

Account: 'mail.home.nl', Server: 'mail.home.nl', Protocol: POP3, Reactie van server: '-ERR invalid command', Poort: 110, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 0x800CCC90, Foutnummer: 0x800CCC91

Ik heb geen idee, hoe ik dit moet oplossen.
Ik werk met Windows Vista.
Ruim een maand geleden overgestapt van provider: van Ziggo naar Vodafonethuis
Kan dat ook van invloed zijn ???
 
Natuurlijk is dat van invloed.

Je kan alleen mail versturen met je oude account als je achter het modem zit van de geldige provider.
Wil je je oude account blijven kunnen gebruiken ( zolang geldig) zal je van een Mailservice als Webmail moeten gebruiken danwel de oude laten doorsturen naar een nieuw mailadres.
Dit dient dan wel uiteraard opgevoerd te worden in het mailprogramma.
 
web mail

Ik ben een leek op dit gebied. Naar mijn weten heeft de medewerker/monteur van Vodafonethuis, dat ook ingesteld bij de installatie destijds.
(zowel mail ophalen van @home als van vodafone) dat kan toch ? of moet @home verwijderd worden
Er werd inderdaad toen één keer een mail binnengehaald (17 juli) "via" Vodafonethuis,
daarna kwam geen enkele nieuwe mail meer binnen.

Valt er nog meer uit de foutmelding te halen?
 
Ontvangen ok, maar versturen met het oude account zal niet lukken achter een ander modem!

Je zal bij het versturen het nieuwe account moeten selecteren of via Webmail moeten werken.

Controleer via Webmail of er wel nieuwe mail is.
 
Laatst bewerkt:
Heb je toevallig Avast antivirus geïnstalleerd? Zet die dan uit en probeer het nog een keer.
 
windows mail

beste mensen bedankt voor de tips en de reakties, maar het probleem, is NIET het versturen! dat gaat nog steeds feilloos.
Dus:
web mail versturen gaat probleemloos
webmail binnenhalen lukt ineens niet meer zonder aanmelden.

Voorheen kreeg ik nooit een aanmeldscherm te zien,
nadat er, voor het eerst, één mail was binnengekomen via "vodafonethuis", ontstond het probleem

Ook geen idee welke(wie- of wat) ik als gebruikersnaam & wachtwoord moet invullen,
omdat dat "vroeger" ook nooit nodig was.
 
Bij je eerste post staat: Zie bijlage. Er is geen bijlage.
Wat betreft de foutcode verwijs ik naar mijn reactie in #5.
 
Excuses aan iedereen , ik had inderdaad de bijlage vergeten Hierbij alsnog: Naamloos.bmp.jpg
 
Ik neem aan dat je een account bij home.nl hebt?
Wat gebeurt er als je de account gegevens van Ziggo daar invult?
Als je geen abonnement meer hebt bij Ziggo, bestaat dat account dan nog wel?
 
Laatst bewerkt:
Eerste vraag is: Heb je nog wel een werkende e-mail adres bij Ziggo, nu je bent overgestapt?
Als dat het geval is, stel dat Ziggo mail-account in alsof je het vanaf een smartphone gebruikt (want een smartphone zit op (indien via 3g verbonden) op een andere provider dan ziggo):
Server uitgaande post:
smtp.ziggo.nl
gebruik SSL: aan
Gebruikernaam: <het ziggo e-mail adres>
Wachtwoord: <het wachtwoord dat bij het e-mail adres hoort>
serverpoort: 587

Server inkomende post:
gebruik SSL: aan
Gebruikersnaam: <het ziggo e-mail adres>
Wachtwoord: <het wachtwoord dat bij het e-mail adres hoort>
serverpoort: 995

Tijs.
 
@dnties:hij geeft aan niet meer bij ziggo te zitten en je adviseerd hem om als uitgaande SMTP server ziggo te gebruiken. Hij zegt duidelijk nu bij vodafonethuis te zitten. ?????? :)

Verder zie ik dat er eerst een berg posts zijn over versturen terwijl @boerbos vanaf het begin duidelijk is dat het om ontvangen gaat. We kunnen toch wel lezen? ;-)

@boerbos: Ik zou proberen om via webmail verbinding met je box bij ziggo te maken. Op die manier kun je controleren of je username en wachtwoord nog juist zijn.
Als dit wekt dan kun je gaan kijken of het probleem in je windows zit.
De kans is groot dat je email adres bij je ziggo abbo hoorde en is opgeheven. (dit was nog niet het geval toen de monteur het deed). (mail home.nl is van ziggo)
M.
 
@SmartThinker:
Ik vraag expliciet of (bijv. gedurende een overgangsperiode) er nog wel een actief/geldig/werkend e-mail adres is van ziggo. En als dat het geval is, dat dan de "buitenland"/smartphone methode de juiste is (verbindend vanaf een andere provider).
Dus wie leest hier niet goed?

Tijs.
 
Ik had het gelezen dnties. Maar de kans dat het antwoord op jouw vraag NEE was, was toch wel een 99% :)
We denken beide hetzelfde: zijn email is opgeheven.
M.
 
Geciteerd uit deze link de verklaring van de combinatie 0x800CCC90/0x800CCC91:
Your UserName was rejected. Account: 'mail.resource24.net', Server: 'pop3.norton.antivirus', Protocol: POP3, Server Response: '-ERR', Port: 110, Secure(SSL): No, Server Error: 0x800CCC90
- Error Number: 0x800CCC91

Mogelijke oorzaken:
a. Anti-virus programmatuur (bijv. Norton, McAfee etc.) Zie dat edmoor daar al naar vroeg.
b. De mailbox is door Ziggo ontoegankelijk gemaakt/opgeheven. Zie de eerdere vraag of het Ziggo e-mail adres nog wel geldig/actief is. Desnoods even met Ziggo bellen om te achterhalen of je nog mail kunt ophalen op het Ziggo e-mailadres, nu je bent overgestapt. Zou ook kunnen dat je nu alleen nog via de Ziggo webmail (een tijdje) nog bij dat e-mail adres kunt.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan