Port forwarding gelukt, connecten lukt niet :?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ugattie1611

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2012
Berichten
313
Hallo helpmijer's (als dat een woord is :p)

Ik heb een probleem met mn minecraft server
Wij hebben sinds kort een nieuwe modem (heb ik altijd standaard op elk spel als NAT moderate, geen idee wat nou het verschil is tussen moderate en strict maarja) en doet verder zn werk goed. Ik heb ook een router en wilde graag weer eens een mc server maken maar dit werkte niet.

Even alle info wat ik heb gedaan:
Port forwarding werkt, geportforward op mn router en op mn modem op hetzelfde IP en PORT
Ook de server geeft aan dat hij werkt en start moeiteloos op.
Ik kan alleen connecten met mijn ip die ik ook heb ingesteld in mn modem (ip4 adres is dat)
Met mijn public IP kan ik gek genoeg niet connecten... (heb ik van http://ipchicken.com)

Hopelijk weet iemand de oplossing, dat zou fijn zijn want dit is erg frustrerend en tijdsverspillend ;)

Alvast bedankt :)
 
Start> CMD/Uitvoeren > Typ: Ipconfig
Zoek IP4: Zet dat Ip in je Portforwarding
Of als dat niet werkt >server.properties
Port: 25566 > Forward 25566
 
+ wij zijn allebij op de 26ste van hetzelfde jaar geregristreerd
 
ik heb ook van die problemen met me sever als ik hem opstart staat er faild to hind to port
 
Nope, ook met een andere poort werkt hij niet :/

En mn firewall staat altijd uit :)
 
Dat dat andere wat ik zei :
Start> CMD/Uitvoeren > Typ: Ipconfig
Zoek IP4: Zet dat Ip in je Portforwarding
 
Dat heb ik dus gedaan, ik heb mn ip eerst static gemaakt en toen heb ik hem ingevoerd in mn router + modem :/
 
Dat heb ik dus gedaan, ik heb mn ip eerst static gemaakt en toen heb ik hem ingevoerd in mn router + modem :/

Juist dáár ga je de mist in: In de modem moet je bij portforwarding het WAN ip-adres van je router invullen, niet het ip-adres van je pc/server!
[In je router moet je wél bij portforwarding het ip-adres van je pc/server invullen.]

Dus even als 'plaatje' hoe het netwerkverkeer loopt:
<Internet> <==> WAN-aansluiting van je modem <==> LAN-aansluiting van je modem <==> WAN-aansluiting van je router <==> LAN-aansluiting van je router -> Je server

Zie dus dat vanaf je modem naar het WAN adres van je router moet worden geportforward.

Tijs.
 
Werkte ook niet :/

maar ik heb er verder ook geen zin meer in, het lukt toch niet, heb altijd gekloot met die modem hier...
Binnenkort kan een vriend van me wel hosten, dan ben ik van het gezeik af :)

Alsnog bedankt, maar ik ben niet verder gekomen :/
 
Minecraft

Heb je het goed geport en alles bij de minecraft server goed ingesteld ?

Kan je me de inhoud van je properties sturen ( ofzoiets )
 
Laat antwoord maar ik verveel me nu toch :p
Alles is wel goed geconfigureert (of hoe je dat ook schrijft), maar door mn modem werkt het gwn niet, zelfs als ik via laptop host direct vanuit modem :/
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan