vBulletin forum verhuizen naar andere server - wie kan dat?

Status
Niet open voor verdere reacties.

hermanrooozen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 aug 2013
Berichten
1
Al een jaar of wat heeft onze organisatie een vBulletin-forum (4.2.0, geloof ik) draaien op een server bij iemand die er vanaf wil. Het begon als vriendendienst en is later boven zijn hoofd gegroeid. We hebben ondertussen een nieuwe host gevonden voor het forum, en ook al ruimte ingehuurd, maar nu moet de hele zaak verhuisd worden. Onze eigen hobbyisten komen er niet helemaal uit.

Daarom ben ik op zoek naar een "professionele vBulletin verhuizer". Iemand die meer met dat bijltje heeft gehakt. En ons dus kan helpen om de verhuizing zo geruisloos mogelijk te laten verlopen. Waar moet ik zijn?

Als ik het goed begrijp is vBulletin betaalde software. We hebben nooit betaald voor het gebruik van vBulletin, dus ik vermoed dat onze huidige host een illegale versie heeft ingezet. Dat is niet de bedoeling.
 
vbulletin kan dat ook voor jullie doen.
je wilt over van illegaal naar legaal.
dat kun je daar ook laten doen.
Het kost een paar euro maar dan weet je zeker dat je niet voor verrassingen komt te staan.

http://www.vbulletin.com/contacts/
 
Laatst bewerkt:
wat je het beste zou kunnen doen is een kopie van de database en een kopie van het forum data op de nieuwe locatie plaatsen. Je hoeft als alles goed gaat niets te installeren. Als dat goed is gegaan en alles werkt op de nieuwe locatie goed dan kan je de verhuizing effectief maken. Blijft het domeinnaam hetzelfde?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan