Aangesloten LAN apparaat (Eminent8102) niet zichtbaar in draadloos netwerk van laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nielsha

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 aug 2013
Berichten
4
Hallo,

Ik heb sinds kort een Eminent 8102 mediaspeler, waar nog geen harde schijf is ingebouwd. De mediaspeler is aangesloten met een LAN kabel aan mijn (Sitecom WRL-400-001) router. De mediaspeler heeft prima verbinding met internet, want alle internet apps werken en zijn bruikbaar.
Ik heb een laptop met Windows 8 en hiermee heb ik draadloos internet, via diezelfde router, ook prima internet.

Nu is mijn probleem dat de mediaspeler mijn computer, en dus mijn gedeelde bestanden/mappen, niet kan vinden en andersom kan mijn laptop de mediaspeler ook niet vinden.
Ik weet niet of het aan mijn laptop, mijn mediaspeler of mijn router ligt. Meneer Eminent en meneer Sitecom kunnen het probleem telefonisch (a 50c/m!!) helaas niet oplossen.

Wat ik al heb geprobeerd heb: AVG firewall uitzetten, router resetten, instellingen netwerk volgens Eminent boekje instellen (automatisch en handmatig), mappen en thuisgroepen op (volgens mij) alle mogelijke manieren delen...
Al wil ik liever gewoon in mijn mappen kunnen kijken heb ik UPnP zowel in mijn routerinstellingen als op mijn mediaspeler al ingeschakeld. Ook valt het IP adres van mijn mediaspeler binnen het bereik van mijn router.

Wie kan mij helpen?
Alvast verschrikkelijk bedankt!
 
Hoi Nielsha,

Kijk eens in je router (bij dhcp) welk ip adres de mediaspeler heeft gekregen.
Typ in Win8 via Zoeken: cmd (en dan enter). Typ in het zwarte scherm: ping ...... (op puntjes het ip adres van de mediaspeler).
Krijg je dan antwoord? Als je geen antwoord krijgt kun je hetzelfde proberen als je de firewall uit zet.

btw. Het is handiger om een NAS te gebruiken.

Suc6. Roon
 
Hoi Roon,

Als ik uitvoer wat je voorstelt krijg ik vier keer antwoord. Het IP adres van mijn mediaspeler is 192.168.0.107.
Ik wilde een harde schijf inbouwen zodat ik de mediaspeler kon gebruiken als NAS...als dat mogelijk is.

Groet,
Niels
 
Ik snap het.

Mijn advies: vergeet het inbouwen van de harde schijf in de mediaspeler. Koop liever een netwerk schijf (NAS) - of als je de harde schijf al hebt, een NAS behuizing. Ik heb zelf geprobeerd om van een Netgear Mediaspeler een NAS te maken, maar dit was teleurstellend. De reden is simpel: de ontwerpfocus ligt bij media, niet bij netwerkverkeer. Dus ik heb een WD MyBookLive gekocht.

Om op je ip adressen terug te komen. Je weet nu in ieder geval dat de mediaspeler de laptop 'ziet'. Heb je bij het delen van de map 'iedereen' rechten gegeven. Of (bij Win7) Configuratiescherm\Netwerk en internet\Thuisgroep

Suc6. Roon
 
Oke, ik ga het zeker overwegen. Ik neem aan dat een NAS doorgaans draadloze verbinding maakt? Anders heb ik hetzelfde probleem misschien weer. Nog tips voor het kiezen van een NAS?

Ik weet inderdaad dat ze elkaar, in ieder geval mijn laptop mijn mediaspeler, kunnen zien. Ben toch benieuwd waar de fout zit, want niemand anders lijkt dit probleem te hebben.
Bedankt zover in eider geval!

Niels
 
Hoi,
Een NAS werkt optimaal als je deze met een netwerk kabeltje direct op een vrije poort van de (draadloze) router aansluit. Het kabeltje wordt meestal bijgeleverd. Mijn NAS is zichtbaar op alle pc's, tv, mediaspeler en draadloze laptop. In jouw geval hoef je geen hitech NAS te kiezen. Zoals ik al aangaf ben ik met de MyBookLive tevreden. Maar er zijn diverse locost NAS'jes te koop.
Suc6. Roon
 
Hoi Roon,

Gister een My Book Live aangeschaft. Hetzelfde probleem... Gelukkig ben ik achter de reden gekomen dat er niet verbonden kon worden.. Het had, zoals meestal blijkt, binnen een minuut opgelost kunnen worden. Ik gebruik avg-tuneup, dan schijnt je pc sneller te gaan. Dat is ook wel zo, alleen op de "turbo" stand blokt dit programma alle signalen (uiteraard ooit zelf ingesteld). De stand dus op "normaal" gezet en nu werkt alles prima :) Hoe simpel kan het zijn.

Bedankt voor je hulp en advies!

Niels
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan