Video-bewerking?

Status
Niet open voor verdere reacties.

pottercraft

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 aug 2013
Berichten
2
Hoi iedereen, ik heb een groot probleem. Ik maak namelijk vaak voor de lol video's en dan wil ik ze graag bewerken (bijvoorbeeld: van 2 video's 1 video maken enz.). Ik heb het eerst geprobeerd met Windows Live Movie maker maar daar werd het beeld heel erg verkleint :(. Daarna heb ik nog wat andere video-bewerkingsprogramma's geprobeerd maar die werkten ook niet. Weet iemand een goed video-bewerkingsprogramma waar het beeld niet klein wordt en waarbij je van 2 video's 1 video kan maken? Alvast bedankt voor de reacties!
 
Welkom op Helpmij.nl.:)

Ik heb je vraag naar de juiste sectie verplaatst.
 
Welkom op Helpmij.nl :thumb:

Alles hangt onder andere samen met de bron, welke bronformaat heeft je videobestand welke je gebruikt?
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet zo heel veel van computers dus ik weet niet wat je bedoelt met 'bronformaat'? :confused:
 
Bronformaat = 'het formaat van de bron'. Of in jouw geval '- bronnen', want je hebt 2 video's (waar je 1 van wil maken).

Als die 2 bronnen een verschillend formaat hebben en worden samengevoegd, gebruikt zo'n programma voor het eindresultaat soms 1 van de 2 formaten (we bedoelen met formaat de afmetingen, dus hoogte x breedte, in pixels).

Je kunt ervoor zorgen dat beide video's hetzelfde formaat hebben door een video (met 1 van die programma's) op te slaan in een ander formaat (= met andere afmetingen). Je kunt in dat geval beter de ene kleiner maken dan de andere groter, omdat in het laatste geval de kwaliteit verminderd.

Veel meer kan ik er op een forum niet over zeggen, het ligt in ieder geval niet aan je programma, maar aan een instelling, en (waarschijnlijk) aan verschillende bronformaten. Een gevalletje Pebcak.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan