Wake On Lan geconfigureerd maar werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Elkana

Gebruiker
Lid geworden
12 sep 2008
Berichten
170
Ik ben in het bezit van een Acer Aspire X3990 en heb deze in de bios en via apparaatbeheer geconfigureerd volgens deze link: http://acer-nl.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/11492/~/wake-on-lan-activeren.
In mijn router Netgear WNDR3700 heb ik ook poort 7 en 9 doorgestuurd naar het ip adres van mijn computer.
Nu ben ik aan het testen of ik mijn computer met mijn Android telefoon (op de wifi van thuis) aan kan zetten door middel van de apps Fing of Splashtop 2.
Maar dit wil niet lukken. Met Splashtop blijft deze zeggen dat hij de pc aan het starten is en met Fing krijg ik de melding dat de pc unreachable is.
Ik heb wel her en der gelezen dat de Netgear WNDR3700 niet compatible is maar dat dit verholpen zou zijn door de poorten te forwarden.

Maar dit alles werkt dus nog niet... Iemand een idee hoe ik WOL kan gebruiken?
 
Kijk eens of je ook ergens het toestaan van "Magic packet" aan kunt zetten, dat is een code die wordt gebruikt om WOL aan te sturen. (Kort door de bocht uitleg)
 
Laatst bewerkt:
Krijg je het voor elkaar vanaf een Win pc?
Bijvoorbeeld met linkje freeware
IP range invullen. Netwerk scannen. Send WOL.
 
Natuurlijk moet het eerst in je eigen thuisnetwerk werkend krijgen, zoals bron al hint.
Je hebt daarvoor 3 dingen nodig:
a. De pc moet bedraad zijn aangesloten en moet gewoon stroom krijgen (dus niet dat de pc via een schakelaar helemaal geen stroom meer krijgt).
b. Het MAC adres van de bedrade netwerkaansluiting
c. [optioneel] het ip-adres dat de pc standaard krijgt van je router (of vast ingesteld) zodat het hulpprogramma kan checken of de pc is opgestart.

Ik gebruik altijd Wake on LAN, maar let wel op: Daarbij moet je (tenminste: dat moest ik) je registreren met een e-mail adres, waar je dan mogelijk zo nu en dan reclame op krijgt (vlgs. mij wel af te melden, overigens).

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan