Printen op afstand

Status
Niet open voor verdere reacties.

Geyzes

Gebruiker
Lid geworden
28 jun 2009
Berichten
131
Allereerst vond ik niet echt de juiste subcategorie dus verplaats maar als het nodig is.


Ik heb het volgende probleem.

Ik heb thuis een Imac en de rest van de familie werkt gewoon op een windows Pc (Xp-Vista-win8).
We hadden een fotoprinter met USB (deze heeft een tijd gefunctioneerd op de Time-Capsule als netwerkprinter) en een oude printer gedeeld (nog via een LPT-poort, deze werd en wordt nog steeds gebruikt voor tekst etc.

Nu heeft de USB-printer de geest gegeven.

Gevolg als ik nu moet printen naar de gedeelde printer moet ik eerst om de een of andere reden alles doorsturen naar een Win-pc of alles wordt zwart-wit geprint en in foute proporties ik krijg het maar niet in kleur.
De mac heeft ook nooit de printer echt herkend hij heeft er een standaarddriver aan toegewezen en het werkt maar dus niet optimaal.
Hetzelfde probleem met mijn Macbook.

Op zich zo erg niet maar nu ben ik aan het bouwen en is het handig om vaak af te drukken. Mijn broer heeft een huis naast mijn bouwgrond en ik kan daar steeds printen.
Nu zou ik graag alles meteen naar die printer doorsturen, aangezien ik de belangrijkste dingen toch ter plekke nodig heb is dit handig.
Ik zou die printer dus graag van overal willen aanspreken, ik heb hem reeds toegevoegd (het is een wifi printer) en ter plekke geen probleem hoe pak ik dit aan om dit bijvoorbeeld van thuis ofzo te doen...
Ip-adres / mail?

het betreft een Canon MX410

alvast bedankt!
 
Hallo Geyzes. Dat is nog al wat. Probeer het hier eens met die probleem oplosser. Misschien een driver downloaden enz enz. Klikje en kijk eens bij instelling en werking. Beter kan ik het niet verwoorden. Mac os staat er ook wel ergens. En vergeet niet onderin dat beeldscherm staat nog iets van pagina 1,2,3,4,5. Succes ermee. ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan