kopieren naar NAS "traag"

Status
Niet open voor verdere reacties.

jvondermans

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2005
Berichten
75
Als ik grote bestanden kopieer naar mijn Synology Diskstation DS411, gaat dit met ongeveer 15 mb/s. Echter is het zo dat als ik dit andersom doe dit met 70 mb/s gaat. Dit vind ik vreemd, een kopieeractie zou toch 2 kanten op ongeveer dezelfde snelheid moeten hebben.

ik heb al een aantal zaken gecontroleerd voor ik hier kwam natuurlijk (drivers en software up to date), maar ik kom er niet uit.
- het is een windows 8 64 bit machine met een Intel(R) 82567LM-3 Gigabit Network Connection, met de laatste driver (vandaag geupdate)
- de router is een Linksys EA 3500, dus werkt op 1GBPS, MTU op 1500 (computer en nas ook)
- alle kabels heb ik al gechecked en die zijn cat6 en ik zie geen oneffenheden

ik heb geen idee meer waar ik moet kijken en wat een oorzaak kan zijn. Niet dat er niet mee te werken is, maar je verwacht ook 70 mb/s van computer naar NAS

Alle hulp is welkom!! Alvast bedankt
 
Ik denk dat dit te maken heeft met de lees en schrijf snelheden van je schijven...
van een harddisk "lezen"gaat altijd sneller als "schrijven" naar een schijf, als de schijf in je pc een stuk nieuwer is als de schijven in je synology zou het wel kunnen kloppen dat van synology naar pc sneller is dan van pc naar synology.
weet je welk merk/type schijven je in de synology hebt zitten?
 
Laatst bewerkt:
Er zitten 3 schijven in van 2tb, wd 20earx - 00pasb0, volgens de specs zou dat het probleem niet moeten zijn denk ik
 
ja dat kan het dan ook niet zijn... misschien heeft iemand anders nog een idee
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan