3 uur VHS naar DVD zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

whittey

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2005
Berichten
3.663
Hallo forummers,

Ik wil/moet binnenkort beginnen met het kopiëren van 3 uurs VHSbanden naar DVD, ik ga ze verder niet bewerken. ( dus domweg kopiëren)
Nu kan er toch maar 2 uur video op dvd gezet worden (althans, dat denk ik) hoe krijg ik dan nu wel 3 uur aan videomateriaal op de DVD?
Ik wil eigenlijk niet van 1 3-uurs tape, 2 dvd's maken ..

Alvast bedankt,
Whittey
 
Zet ze op een Dual Layer DVD, daar kan 2x zoveel op als een gewone DVD.
 
de gemakkelijkste oplossing is dus een DL-schijfje toepassen ...

Is het überhaupt wel mogelijk dat er 3 uur beeld en geluidmateriaal op een normale DVD kan?
 
Het gaat niet om de lengte van het film materiaal maar om het totaal aan data in Gigabytes.
Een gewone DVD kan ongeveer 4,7 GB aan data bevatten en een Dual Layer DVD 8,5.
Een doosje met 10 Dual Layer DVD's kost zo'n 8 euro.
Als 1 gekopieerde VHS band een film oplevert van zo'n 4.3 GB past dat gewoon op een normale DVD.
 
Laatst bewerkt:
Converteren of Shrink is mogelijk maar hou er wel rekening mee dat dit dan ten koste zal gaan van de toch al niet hoge beeldkwaliteit.
 
Converteren achteraf levert idd kwaliteitsverlies op, als de gebruiker de mogelijkheid heeft om direct naar divx kan opnemen kan hij dat ook met de beste instellingen daarvoor doen.
Of direct naar het dvd5 formaat.
Hangt natuurlijk wel van de gebruikte software af.
 
Update: een USBgrabber aangeschaft bij de LIDL, een Silvercrest ...
Korte filmstukjes gedaan van 5 minuutjes, in het MPG-2 formaat 347 MB .. bij een resolutie van 720x576 .. (is dat niet de PAL resolutie?)
voor een uurtje film kom ik dus op 12x350(voor het gemak) op 4,2 GB ..
3 uur analoog recorden gaat dus 12 GB doen ..

Gebruikte (meegeleverde) software = CyberlinkPowerDirector 9.0
Recorden in MPG-2, en daarna converteren naar een DVD9 ?? is dat de oplossing of is er een andere voorhanden..?
 
Recorden in MPG-2, en daarna converteren naar een DVD9 ?? is dat de oplossing of is er een andere voorhanden..?


Je kan die MPEG 2 stream converteren naar een ander type met bijvoorbeeld HANDBRAKE,zodat alles op een single layer dvd past.
Wel rekening mee houden dat er maximum 4.37 GB op zo'n dvd past,in plaats van de al een paar keer vermelde 4.7 GB......
 
wat ga ik er dan op achteruit betreft de kwaliteit?
 
Naar .mp4 gaat dat goed meevallen....HIER kan je een tutorial vinden,jij kan het gedeelte overslaan over hoe de je beveiligde dvd moet rippen,omdat het eigen opnames betreft .......
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan