geluidseffect voor opnemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

floppi

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2011
Berichten
23
Hoi,

Ik ben eigenlijk al een hele tijd op zoek naar een programma wat een geluidseffect bevat waarmee je akoestiek krijgt. (bijv. geluidseffect van een concertzaal/kerk)
Ik speel dwarsfluit maar ik vind het veel mooier klinken als ik er wat akoestiek bij heb zodat het bijv. lijkt alsof ik in een kerk/concertzaal speel.
Ik gebruik op dit moment voor het opnemen van mijn muziek een usb-microfoon.
 
Dus als ik het goed begrijp wil je een stuk muziek opnemen, en dan een akoestiek effect toevoegen. Dat kan je heel handig doen met het gratis te downloaden Audacity. Daar zitten een heleboel leuke effecten bij. Verder is het ook een super programma voor het opnemen zelf, en eventueel knippen en plakken.
 
Hallo floppi,
Uit je vraag maak ik op dat je graag tijdens het spelen al deze (reverb) effect wil hebben.
Het is jammer dat je een USB microfoon gebruikt want er zijn leuke (niet te duur) mengpaneeltjes of multieffect processors welke dit doen (maar dus niet voor USB).
Ook kun je z.g. VST plugins op de computer gebruiken maar vaak heb je dan te maken met latency (vertraging in het geluid).
Op mijn site staat meer info over dit en ander onderwerpen.
 
Hoi,

Sorry voor mijn wat late reactie. Ik heb audacity gedownload en de geluidseffecten uitgeprobeerd waaronder het Gverb sound-effect maar die versterkt eigenlijk het geluid zodat het niet meer realistisch klinkt.
Ik weet niet precies wat mengpaneeltjes en multieffectprocessors zijn.
Ik heb wel gehoord dat je ook een microfoon met een adapter kunt gebruiken op je computer.
Graag zou ik hetzelfde effect willen dat je hebt op een microfoon van een keyboard. Dit klinkt altijd heel mooi maar ik heb zelf jammer genoeg geen keyboard alleen moet het volgens een vriend
van mij wel mogelijk zijn om dingen op je computer te installeren die je ook op een keyboard kan gebruiken.
 
Hoi floppi,
Audacity is gratis wat heel mooi is maar helaar kun je hiermee geen 'live' (dus tijdens het spelen) effect gebruiken.
Wel kun je er achteraf effect aan toevoegen. Ik begrijp uit je vraag en reactie niet goed waar je naar op zoek bent.
Wil je tijdens het spelen al een effect hebben of deze later aan de opname toevoegen?
Een reverb (als Gverb) gebruiken vergt wel de juiste instellingen, anders klinkt het nergens naar. Dus experimenteren (of default instellingen gebruiken) is noodzakelijk om het juiste geluid te krijgen.
Dingen die je op je computer kan installeren om effect te krijgen zijn plug-ins, deze hebben echter ook vaak ander software nodig welke deze plug-ins kunnen gebruiken.
Als een plug-in niet als 'standalone' (zonder ander software) te gebruiken is zou je een z.g. host kunnen gebruiken. (Een handige (en gratis) host in bijvoorbeeld SAVIHost.)
Hier nog wat 'gratis' plug-ins.
Let wel!! gebruik van plug-ins live hebben wel vertraging (latency) van het geluid tot gevolg, hier meer daar over.
Suc6
 
Laatst bewerkt:
Hoi Biker,
Sorry dat ik weer zo laat reageer ik heb het afgelopen tijd erg druk gehad en was dit 'issue' inmiddels vergeten.
Ik heb je raad opgevolgd en ik heb vsthost gedownload.
Nu net om precies te zijn. Ik houd je op de hoogte van mijn 'experiment'.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan