Bluetooth pc naar smarthphone werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

bierent

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2012
Berichten
377
ik heb vandaag een trust bleutooth usb gekocht met bluetooth 4.0
nu heb ik via de cd die ik erbij kreeg de drivers geiinstalleerd.
dan koppel ik mijn telefoon aan de pc wat ook nog werkt maar als ik via m,n pc de telefoon in wil voor mappen zien of muziek afspelen werkt het niet dan zegt ie dat stuurprogamma mist. nu heb ik via apparaatbeheer gekeken en daar wou ik stuurprogramma geiinstalleerd wat ie vroeg en dan zegt ie dat niet kan vinden. wat moet ik doen om dit te maken?

berend

bluetooth.jpg
 
Eerst maar eens in Apparaatbeheer dubbelklikken op zo'n onbekend bluetooth apparaat, gaan naar tabblad Details en dan uit het pull-down menu kiezen voor Hardware ID's
Geef ons wat gemeld wordt in het venster (graag de tekst kopieren naar klembord en plakken in je volgende posting, om typefouten te voorkomen; geen schermafdruk!)
Doe dat ook voor het andere onbekende bluetooth apparaat.

PS: Ik heb je vraag van vandaag als dubbelposting van deze gemeld. Een beetje geduld is een gezonde zaak, zeker op een forum dat gratis is.

Tijs.
 
sorry voor de late reactie maar ik had het even druk.
het klopt dat ik dubbelposting had gedaan omdat er niemand reageerde op deze vraag maar je hebt gelijk qua geduld.
hier de hardware id's
eerste randapparaat
BTHENUM\{8e780202-0000-1000-8000-00805f9b34fb}_VID&00020fce_PID&0176
BTHENUM\{8e780202-0000-1000-8000-00805f9b34fb}_LOCALMFG&000f
en het 2de randapparaat
BTHENUM\{baed26a3-23b2-4379-9445-cb8b63e3c561}_VID&00020fce_PID&0176
BTHENUM\{baed26a3-23b2-4379-9445-cb8b63e3c561}_LOCALMFG&000f
 
Ik zag het volgende als tips:
Open Apparaatbeheer
Rechtsklik het eerste Bluetooth apparaat zonder driver en kies Driver installeren (of zoiets).
Geef aan dat je zelf wilt zoeken (dus op de computer etc.)
daarna dat je handmatig wil kiezen.
Zoek dan 'fabrikant' Microsoft (probeer ook Microsoft Corporation) op in de lijst met fabrikanten
Probeer alle apparaten daar onder te installeren waar het woord Bluetooth bij genoemd wordt totdat je er eentje hebt die installeert.
Doe hetzelfde voor het andere apparaat.

Directe drivers heb ik er niet voor gevonden, hopelijk helpt bovenstaande.

Ander tip die ik vond: deze

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
waar moet ik dan kiezen uit een map (dan program files of waar moet ik zoeken?)
of uit de lijst met apparaatstuurprogramms's?
op die site staat dat k via cd stuurprogamma moet bijwerken maar dat heb ik al 3x gedaan.
 
a. je moet uit de lijst van apparaatstuurprogramma's onder Microsoft en ook Microsoft Corporation kijken.
b. Je moet iets installeren van Microsoft! Namelijk Microsoft Windows Mobile Device Center 6.1
Daarna zou je wat meer keuzes moeten hebben bij het handmatig kiezen van (vanuit Microsoft beschikbaar gestelde) stuurprogramma's voor die 2 bluetooth apparaten.

Dus eerst Microsoft Windows Mobile Device Center 6.1 installeren en dan de instructies doen die bij a. staan in mijn vorige posting.

En cd's komen er niet aan te pas!

Tijs.
 
ehm microsoft windows mobile device center 6.1 is alleen voor vista te installeren ik heb windows 7 32bits kan dat gewoon?
 
Ja, want ook al is de software voor Vista, de instructie is voor W7 bedoelt.
Realiseer je dat 80+% van de Vista drivers ook werken in W7...

Tijs.
 
er staat dat dit programma niet meer ondersteund word. download de nieuwste versie en zorg ervoor dat uw systeemklok gelijkloopt.

dat is toch omdat windows vista niet meer ondersteund word door microsoft.
 
Ik zal 'm wel even voor je downloaden, als mij dat lukt, en dan upload ik 'm wel ergens.

Tijs.
 
Ik mis de terugkoppeling over de stand van zaken in Apparaatbeheer:
a. Staan er nog Bluetooth apparaten met geel uitroepteken?
b. Indien ja bij a.: Heb je al geprobeerd om alsnog drivers geïnstalleerd te krijgen, via mijn Microsoft en Microsoft Corporation route uit mijn vorige posting(s)? Indien nee, dat (natuurlijk) gaan doen.

Meer tips heb ik natuurlijk niet.

Tijs.
 
ja daar zat ik ook vast ik weet niet hoe ik van microsoft of microsoft corporation moet downloaden
 
ja daar zat ik ook vast ik weet niet hoe ik van microsoft of microsoft corporation moet downloaden

Waarom meldt je dat dan niet?

In de link over die Mobile Center 6.1 staat hoe ik het bedoel:
Klik op de knop Start , typ Apparaatbeheer in het zoekvak en klik op Apparaatbeheer.
Klik met de rechtermuisknop op het onbekende Bluetooth-randapparaaten klik op Stuurprogramma's bijwerken.
Klik op mijn computer zoeken naar stuurprogramma's en klik vervolgens op Ik wil kiezen uit een lijst met apparaatstuurprogramma's op mijn computer.
Selecteer de Bluetooth-radio in de lijst. Onder de naam van het bedrijf Microsoft Corporation, klikt u vervolgens onder stuurprogramma's kiest, kiest u de nieuwste versie van Windows Mobile-Based apparaat ondersteuning.
Klik op Volgende. Als er waarschuwingen worden weergegeven, klikt u op negeren, vervolgens wanneer dat wordt gevraagd en klik op Voltooien.
Start de computer opnieuw.

Op dezelfde manier kun je onder Microsoft en Microsoft Corporation nog andere apparaten met het woord Bluetooth erin proberen.

Tijs.
 
ok heb via microsoft corporation geiinstalleerd stond alleen die mobiel based.
daarna opnieuw opgestart en opnieuw drivers geiinstalleerd.
tot nu toe doet ie het ik hoop dat ie het blijft.
Bedankt voor je hulp.

(wel staat er nog bij apparaat beheer nog de driehoekjes achter 2 bluetooth randapparaten.
 
Laatst bewerkt:
en nou doet ie weer moeilijk bij muziek afspelen van telefoon naar pc.
doet ie gewoon niet meer terwijl ie het 10 minuten geleden nog deed
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan