Macro om een sheet als pdf op te slaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.

brancard

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
31 aug 2013
Berichten
1
Hallo,

Ik draai Libre office onder Ubuntu en maak nu voor mijn vrouw al enige tijd de facturen, waarbij ik deze als PDF naar klanten verstuur. Dit kost redelijk wat tijd en vandaag ben ik eens gaan proberen om macro's in te zetten voor dit doel.

Mijn vraag is, hoe krijg ik Calc zover dat ik een bestand naar PDF exporteer en daarbij een waarde in een cel gebruik als bestandsnaam. Ik heb geprobeerd om een macro op te nemen, maar dit werkt niet. Hierbij krijgt het bestand namelijk iedere keer dezelfde naam.

Volgorde:
Record
1. select cell c3
2. copy
3. direct export pdf
4. paste txt in bestandsnaam
5. selecteer juiste map
6. sla op
End recording

Het gaat erom dat ik facturen wil printen als PDF, maar dat deze pdf niet elke keer dezelfde naam mag hebben.

Voorbeeld: C3 = 2013-0801 (jaar- maand+volgnummer) De volgende maand is 2013-0901 etc.

De PDF moet dan worden \home\brancard\documenten\facturen\2013-0801.pdf etc.

Heeft iemand enig idee, hoe ik dit voor elkaar ga krijgen?

Alvast dank voor de hulp.

Vriendelijke groet,
Rob
 
Ik zou dit pogen op te lossen via pdfcreator, maar weet niet of hij dit echt kan.
Maar als de macro enkel de naam van je document veranderd, moet je enkel nog opslaan als pdf.
 
Als je niet meer dan 1 pdf per dag nodig hebt, kun je in C3 de functie =VANDAAG() gebruiken, geformatteerd als datum: JJJJ-MMDD, of anders de functie =NU().
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan