Uitdaging! Subtitles MKV op Samsung LED TV

Status
Niet open voor verdere reacties.

JJG

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 sep 2013
Berichten
3
Hallo,

Ik download regelmatig films via (bijv) *KNIP* in MKV, ofwel de beste kwaliteit. Enige nadeel is dat de subs vaak niet hardcoded zijn, maar als SRT. Meest genoemde oplossing is dat je de namen gelijktrekt (ex .mkv en .srt) en deze in dezelfde map opslaat. Maar dat snapt mijn Samsung LED tv niet (toch pas uit 2010 geloof ik). Resultaat is dat ik nu de beste kwaliteit met subtitles maar niet op mijn TV krijg.

Dan zou je zeggen... Koppel je laptop aan je TV, want daar kan je met VLC (oid) alles afspelen. En daar komt het volgende probleem; mijn laptop heeft geen HDMI aansluiting, en mijn VGA op laptop is kapot. Dus ik heb alleen maar een aantal USB-poorten ter beschikking.

Wie-o-wie:

- Heeft er een goede tip voor bijv een USB --> HDMI converter (werkt dat überhaupt?)
- Weet er een goede/snelle gratis converter waarmee ik de subs zelf hard kan toevoegen? Ik heb de gratis versie van wondershare player gedownload maar dat is met watermerk, ruk dus En XviD4PSP 5 is tergend langzaam.
- Heeft er een ander simpel/ingenieus idee waar ik zelf niet aan heb gedacht :D

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Gr. JJG
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Laatst bewerkt:
Thanks edmoor, dat is een goede en betaalbare optie!

To check een praktische vraag; snapt die (fatsoenlijke) media player het als ik rename srt en mkv in 1 map zet of kan ik binnen zo'n mediaplayer zelf de subs selecteren die beschikbaar zijn?

Let me know!
 
Wanneer de srt en de mkv dezelfde naam hebben snapt deze dat prima.
Of deze ook meerdere externe subs aan kan die je dan zelf kunt kiezen weet ik niet.
Dat heb ik niet getest en ik heb de Asus door verkocht dus kan het ook niet meer testen.

De reden dat ik hem heb verkocht is omdat ik ook al een AC Ryan in huis had en inmiddels ben overgestapt op deze Mede8er:
http://www.redcoon.nl/B469070-Mede8er-MED800X3D-WP-NL-Model_Client-Media-Players?xtmc=medi8er&xtcr=1

Die is een heel stuk duurder maar daar krijg je dan ook wat voor terug.
Extra info over deze mediaplayer:
http://www.mede8er.com/mede8er_product_med800x3d.html

Deze kan overigens wel meerdere externe subs aan, al gebruik ik dat zelf niet.
 
Laatst bewerkt:
@JJG

Linken naar illegale downloads is niet toegestaan, dit geldt ook voor een indirecte verwijzing naar een torrentsite.
Graag hierop letten.
 
Nogmaals dank!

@ jackall, excusa - rookie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan